خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه کارآفرینی و انواع آن با فرمت docx در قالب 56 صفحه ورد
تعداد صفحات | 56 |
حجم | 3895/741 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
کارآفرین کسی است که فرصت و ارائه یک محصول، خدمت، روش و سیاست جدید برای یک مشکل قدیمی می یابد و می خواهد پیامد اندیشه، محصول یا خدمات خود را بر نظام مشاهده کند(Tropman; 1989: 10). به عبارتی دیگر، کارآفرین شخصی است که بهترین و آخرین موقعیت اقتصادی و تجاری را کشف می کند و روش استفاده از این فرصتها را می داند. این فرد معمولا دارای استعداد، خلاقیت، ابتکار، سازماندهی و مدیریت در سطح بالایی است(صابر، 1381: 14). در نتیجه، کارآفرین کسی است که با آینده نگری خاص، دارای قدرت تجزیه و تحلیل محیطی بالاست و با پند گرفتن از گذشته براساس میزان دانش و با شخصیتی تحول پذیر از قدرت خطرپذیری، نوآوری و خلاقیت بالایی برخوردار است. چنین ویژیگی هایی در کارآفرین او را به کشف و شناسایی فرصت های بالقوه و بالفعل محیط وادار می کند تا با بهره گیری شایسته، عقلانی و اقتصادی از منابع موجود و با رعایت حقوق انسانی، مکانی و فضایی، کسب و کار جدید ایجاد و منفعت شخصی و جمعی را دنبال کند.
فهرست مطالب
کارآفرینی
مفهوم واژه کارآفرین
سیرتحول و تطور مفهوم کارآفرینی
اهمیت و ضرورت کارآفرینی
کارآفرینی روستایی
انواع کارآفرینی
عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی روستایی
عوامل اجتماعی
عوامل محیطی
عوامل نهادی(سازمانی)
دیدگاه های موجود در کارآفرینی روستایی
دیدگاه جامعه شناختی و جمعیت شناختی
دیدگاه روان شناختی
دیدگاه اقتصادی(کارآفرینی درون نظریه اقتصادی)
توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی
دیدگاه توسعه ای و محیطی
جایگاه فضا در کارآفرینی روستایی
محیط زیست و کارآفرینی
کار آفرینی روستایی و پایداری منطقه ای
رویکرد قلمروی (سرزمینی) و توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی
دیدگاه نهادی
دولت و توسعه کارآفرینی در روستاها
سابقه کارآفرینی در ایران
کارآفرینی روستایی در ایران
سیاست ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی روستایی
کارآفرینی روستایی و تجارب کشورهای مختلف
موقعیت جغرافیایی روستای کندلوس
منابع