خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هنر موسیقی و پیشینه آن در ایلام باستان با فرمت docx در قالب 78 صفحه ورد
تعداد صفحات | 78 |
حجم | 5700/510 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
Music (موسیقی-آهنگ ـنغمه) از واژه muses به معنی «الهه گان هنر و دانش در اساطیر یونان باستان» گرفته شده است. ردپای تاریخچه لغت مورد بحث از طریق musique فرانسوی باستان و musics لاتینی به mousikê یونانی می رسد که این لغت یونانی به صورت اسم از mousik?s بوده است و به معنی «مربوط به الهه گان هنر و دانش». و خود لغتmousik?s صفتی بوده مشتق از mouse به معنی ذوق-قریحه-منبع الهام. معنی خاص لغت یاد شده، در زبان یونانی ظاهر شده که در ابتدا با معنی «شعری که با آهنگ سروده شده» استفاده می گشته و بعدها فقط با معنی «موسیقی-نغمه».(آیتو، 1385: 800) شاید بتوان گفت که موسیقی نخستین ابزار، جهت بیان احساسات درونی انسان بود : «اقوام آریایی» از دیر زمان با هنر موسیقی آشنایی داشتند و در تهیه آلات و وسایل مختلف و تنظیم آهنگها و ترانه های زیبا نقش مو?ثری داشتهاند. موسیقی در مراسم مذهبی و زندگانی اجتماعی ایرانیان سهم زیادی داشته و گادها که به شعر سروده شده و یکی از کهنترین ترانه های جهان است، بهترین نمونه قدمت آهنگ و ترانه در ایران می باشد. امروزه نیز موسیقی به دلیل اهمیت آن برفراز قله ی هنرهای هفت گانه بشر قرار می گیرد.
فهرست مطالب
هنر موسیقی و پیشینه آن در ایلام باستان بر اساس مطالعه داده های باستان شناسی
1-4پیشینه موسیقی در ایران باستان (نقش نوازندگان و آلات موسیقی بر روی مهر بدست آمده از چغامیش) 62
2-4کاربرد موسیقی و فلسفه آن در دوره ایلام (استفاده آیینی-کاربردی) 76
3-4نوازندگان مرد و زن در آثار ایلامی و 83
4-4طبقه بندی آلات موسیقی در دوره ایلام110
1-4-4کوبه ای 111
2-4-4بادی113
3-4-4زهی زخمه ای 114
4-5- گاهنگاری و سازشناسی دوره ایلام
منابع