خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه موسیقی و فرهنگ با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 59/320 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در معنایی ساده مخاطب به خوانندگان، بینندگان، شنوندگان یکی از کانالهای رسانهای یا هر محتوا و نمایشی، اشاره دارد. در زمینه نظریههای مخاطب محور، کوثری (58:1386) معتقد است«نگاهی کلی به نظریههای متمرکز برمخاطب (به ویژه نظریات ارتباطات) نشان میدهد که نظریهها از مخاطب منفعل به سوی مخاطب فعال حرکت کرده اند. به بیان دیگر، نظریههای مخاطب موسیقی از نظریهی آدورنو که این مخاطب را موجودی منفعل میدانست، به سوی مخاطب فعال که خلاقانه در شکل دهی به معنای این موسیقی شرکت دارد، حرکت کرده است.» در این تحقیق مصرف موسیقی به عنوان رسانه و بخشی از مصرف فرهنگی درنظر گرفته میشود.
فهرست مطالب
مقدمه
نظریههای پژوهش پیرامون مخاطبان
رویکرد بهره وری و خرسندی
نظریه پذیرش
رویکرد مخاطب فعال
نظریه دریافت استوارت هال
آیتم های تاثیر گذار بر دریافت
الگوهای مصرف و مصرف فرهنگی
مصرف موسیقی
الگوهای آغازین مصرف و رویکردهای نظری به آن
مصرف و امر نمادین
تحلیل بوردیو از مصرف و چند مفهوم
ذائقه
میدان یا زمینه
سبک زندگی فرهنگی
انواع سرمایه
مدل الماس فرهنگی
دریافت و معنا سازی
منابع