دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

پیشینه تحقیق درباره خلاقیت

دانلود پیشینه تحقیق درباره خلاقیت

  پیشینه تحقیق درباره خلاقیت
پیشینه تحقیق درباره خلاقیت

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم408/850 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

پیشینه تحقیق خلاقیت عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 


تورنس  (1973): "خلاقیت عبارت است از حساسیت به مسائل، کمبودها، مشکلات وخطاهای موجود در دانش، حدس زدن، تشکیل فرضیه هایی در باره این کمبودها، ارزشیابی و آزمایش این حدسها و فرضیه ها و احتمالاً اصلاح و آزمودن مجدد آنها و در نهایت نتیجه گیری ".

 

 

تورنس که تحت تاثیر چهارچوب نظری گیلفورد است خلاقیت را مرکب از چهار عامل اصلی می دانند که عبارتند از:
1-    سیالی   : توانائی تولید تعداد بی شماری ایده در قالب تصویر با فرض پاسخ و عقیده در مورد آن. 
2-    ابتکار   : توانائی تولید ایده هایی که از ایده های عادی و رایج متفاوت است. 
3-    انعطاف پذیری   : توانائی تولید انواع گوناگون و متنوع ایده ها در قالب تصویر و ارائه راه حلهای نو. 
4-    بسط   : توانائی اضافه کردن جزئیات یا تکمیل ایده های تصویری( کفایت، 1373).

 

 


به زبان ساده می توان گفت : "خلاقیت عبارت است از بکارگیری توانائیهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید ". از مضامین بکار گرفته شده در تعاریف فوق چنین برمی آید که اولاً ماهیت خلاقیت به چگونگی تفکر انسان و نتیجه آن بستگی دارد و ثانیاً مشتمل بر یافتن راهها و روش های جدید و مؤثر می باشد. 
 

 

 

فرهنگ توصیفی اصطلاحات روانشناسی: "تفکرخلاق تفکری است که مشخصه اصلی آن توانائی کنارگذاشتن فرض های غیرلازم و زایش افکاراصیل است "(برونو، 1370). در بحث ماهیت و اندازه گیری خلاقیت بیش از هرکس دیگر نام گلیفورد (1960)،  مطرح است. به نظر او هوش 120 عامل و توانائی مختلف را شامل می شود که تنها حدود 50 عامل آن شناخته شده است. این توانائیها به دو دسته اصلی "مربوط به حافظه " و "مربوط به تفکر" تقسیم می شوند البته سهم توانائیهای مربوط به تفکر خیلی زیادتر است. توانائیهای تفکر همگرا  و تفکر واگرا   بخشی از توانائیهای تفکر هستند که هر کدام عوامل ریزتری نیز دارند. گیلفورد در ابتدا، توانائیهای مربوط به خلاقیت را شامل تفگر واگرا دانست اما بعداً دریافت عوامل جزیی تر دیگری نیز در این مقوله دخیل هستند. به نظر گیلفورد تفکر واگرا یا همان خلاقیت هشت بعداساسی به شرح زیر دارد که عبارتنداز : ( حسن زاده، 1383). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خلاقیت

تعریف عملیاتی خلاقیت

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خلاقیت

 خلاقیت    18
تعاریف خلاصه چند تن از مشاهیر زمینه تحقیقات و منابع علمی خلاقیت    18
نظریه های خلاقیت    22
- خلاقیت به عنوان ودیعه الهی  :    22
- خلاقیت به عنوان دیوانگی :    22
- خلاقیت بعنوان نبوغ شهودی  :    23
- خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی  :    24
- نظریه تداعی گرایی :    25
- نظریه گشتالت :    26
نظریه روانکاوی :    26
روانکاوان و پیروان جدید فروید :    28
- نظریه انسانگرایی کارل راجرز وآبراهام مازلو :    28
- نظریه تحلیل عوامل  گیلفورد  :    30
- نظریه رشد روانی – اجتماعی اریک اریکسون :    31
- نظریه سینکتیکز یا بدیعه پردازیگوردون :    32
2-3 ارتباط متغیرهای پژوهش    33
2-3-1 رابطه خلاقیت و عزت نفس:    33
2-3-2 رابطه تعصب و عزت نفس:    37
2-3-3 رابطه تعصب و خلاقیت:    40
2-4 پیشینه‌ی پژوهشی    41
2-4-1 پیشینه‌ی خارجی    41
2-4-2- پیشینه‌ی داخلی    48
جمع بندی    54
خلاصه ای از مطالب ارائه شده    56

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.