خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری کارآفرینی و سرمایه با فرمت docx در قالب 67 صفحه ورد
تعداد صفحات | 67 |
حجم | 78/920 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای «متعهد شدن» نشأت گرفته است. بنابر تعریف واژهنامه دانشگاهی وبستر : کارآفرین کسی است که متعهد میشود مخاطرههای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. واژه کارآفرینی دیر زمانی پیش از آنکه مفهوم کلی کارآفرینی به زبان امروزی پدید آید، در زبان فرانسه ابداع شد. در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که در امر هدایت مأموریتهای نظامی بودند، کارآفرین میخواندند. از آن پس درباره دیگر انواع مخاطرات نیز همین واژه با محدودیتهایی مورد استفاده قرار میگرفت. از حدود سال 1700 میلادی به بعد، فرانسویان درباره پیمانکاران دولت که دستاندرکار ساخت جاده، پل، بندر و تأسیسات بودند، به کرات لفظ کارآفرین را بکار بردهاند (Cochran;2004:26).
کارآفرینی، فرآیندی است که منجر به ایجاد رضایتمندی و یا تقاضای جدید میگردد. کارآفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهرهگیری از فرصتها. کارآفرینی، خلاقیت و کسب و کارهای مخاطرهآمیز، سوخت موتور اقتصاد مدرن را فراهم میکنند. اهمیت این سه عنصر نمیتواند اغراقآمیز باشد. کارآفرینان که در رأس کسب و کارهای مخاطرهآمیزند، در جستجوی فرصتها هستند، و خلاقیتها اغلب ابزاری برای موفقیت آنها تلقی میشوند. کارآفرینان به عنصر تغییر به عنوان یک پدیده معمولی مینگرند، و همیشه در جستجوی تغییر هستند به آن واکنش نشان میدهند و از آن به عنوان یک فرصت، بهرهبرداری میکنند. کارآفرینان منابع را از حوزههایی که بهرهوری پایین دارند به حوزههایی که دارای بهرهوری بالاتری هستند، تغییر مکان میدهند (Dunphy; 2004:1).
فهرست مطالب
مفهوم کارآفرینی
نوع شناسی کارآفرینی
ایجاد سرمایه
ضرورت کارآفرینی
سیر تطور کارآفرینی در سازمان
فرایند کارآفرینی سازمانی
موانع
دیدگاه ها
کارآفرینی از دیدگاه های مختلف
منابع