خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مدل های کارآفرینی با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 199/814 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
ازنظر «فِرای» سه عامل در انگیزه کارآفرین برای تأسیس یک شرکت نوپا دخالت دارند. این سه عامل عبارتند از: متغیرهای مقدم با پیشینه ، متغیرهای تسریعکننده یا حرکتدهنده ، و متغیرهای توانبخش . هر سه گروه از متغیرها بعنوان نیروهای انگیزشی در تصمیم گیری کارآفرین دخالت دارند. عامل مقدم: عامل مقدّم با متغیرهای زمینهساز ارتباط دارد. این موقعیتها یا ویژگیها، عواملی هستند که باعث میشوند، فرد به طور خودآگاه یا ناخودآگاه امکانات کارآفرینی را مورد بررسی قرار دهد. برای مثال، بسیاری از کارآفرینان در خانوادههایی کارآفرین بدنیا میآیند. برای بسیاری از آنها نیز در اوایل زندگیشان، حوادثی پیش آمده که شخصیت کارآفرین آنها را شکل داده شده است.
عامل تسریعکننده: در حالی که عامل مقدّم در طول زمان باعث ایجاد شرکت نوپا میشود. عامل تسریعکننده، حادثه یا موقعیتی است که بطور ویژهای عمل کارآفرینی را سرعت بخشد. اینها، حوادث برجسته زندگی میباشند و شامل تحولات شخصیتی، مالی یا حرفهای در زندگی یک کارآفرین هستند، که در تصمیمگیری کارآفرین تأثیرگذار میباشند. برای مثال، اخراج شدن از یک کار میتواند یک عامل تسریعکننده باشد. آشنا شدن بای ک کارآفرین دیگر که در پی یک شریک میباشد میتواند عامل عامل ترک شغل جاری شخص و تبدیل شدن وی به یک کارآفرین باشد. عامل توانبخش: متغیرهای مقدّم و تسریعکننده، انگیزه بالقوه کارآفرین را برای تأسیس شرکت یا سرمایهگذاری مخاطرهآمیز بوجود میآورند. اما، این مسأله بدین مفهوم نیست که شرکت نوپا به طور واقعی تأسیس خواهد شد
فهرست مطالب
مدل های کارآفرینی
مدلهای محتوایی
مدل های فرایندی
مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن
منابع