خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفاهیم کارآفرینی و تعریف فرد کارآفرین با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 63/954 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
پیتر دراکر ، کارآفرینی را منظری برای تغییر می داند که همیشه در جستجوی تغییر است ، نسبت به آن از خود واکنش نشان می دهد ، و آن را یک فرصت و شانس می داند . (کردنائیج ، 1384 ) همچنین وی معتقد است خلاقیت و کارآفرینی آن چنان لازم و ملزوم یکدیگرند که می توان گفت کارآفرینی بدون خلاقیت و نوآوری حاصلی ندارد . ( شکرکن ، 1381) کارآفرینی نقش ضروری در بهبود بهره وری و ترویج رشد اقتصادی را بازی می کند (مونترو سانچز ، 2011)تامپسون کارآفرینی را فرآیندی می داند که در آن بتوان با استفاده از خلاقیت ، عضو جدید را همراه با ارزش جدید با استفاده از زمان ، منابع ، ریسک و به کارگیری دیگر عوامل به وجود آورد .
فهرست مطالب
مفاهیم و تعاریف کارآفرینی
سیر تحول تاریخی کارآفرینی
دوره اول : قرن15 و 16 میلادی « صاحبان پروژه های بزرگ »
دوره دوم : قرن 17 میلادی « مخاطره پذیری »
دوره سوم : قرون 18 ، 19و اوایل قرن بیستم« تمایز کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد »
دوره چهارم : دهه های میانی قرن بیستم میلادی « نوآوری »
دوره پنجم : دوران معاصر « رویکرد چند جانبه »
انواع کارآفرینی
کارآفرینی مستقل
کارآفرینی سازمانی
کارآفرینی شرکتی
کارآفرینی دولتی
کارآفرینی از راه دور
کارآفرینی ارزشی یا اجتماعی
کارآفرینی اطلاعاتی
کارآفرینی زوجی
کارآفرینی فناورانه
کارآفرینی زنان
تعریف فرد کارآفرین
ویژگی ها و خصوصیات کارآفرینیی(روان شناختی ) فرد کارآفرین
عوامل موثر بر ظهور کارآفرینان
اهمیت و ضرورت کارآفرینی
رویکردهای کارآفرینی
رویکرد شخصی
خصوصیات روانشناختی
خصوصیات جمعیت شناختی
رویکرد رفتاری (انسان شناسی )
رویکرد محیطی (رویکرد جامعه شناسی )
رویکرد اقتصادی
پیامدهای کارآفرینی
عوامل موثر بر کارآفرینی
منابع