خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری و مفهوم آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 244/642 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سرمایه فکری اصطلاحی مبهم و پیچیده است، اما زمانیکه درک و مورد بهره برداری قرار گیرد. می تواند یک پایگاه منابع جدید فراهم سازد که از طریق آن سازمان بتواند رقابت کند (bontis;1996:41). در تعریفی دیگر، بتنیس معتقد است که سرمایه فکری عبارت از تلاش برای استفاده مؤثر از دانش (محصول نهایی) در مقابل اطلاعات (ماده خام) است(bontis;1998:41). سرمایه فکری اصطلاحی برای ترکیب دارایی ناملموس بازار، دارائی فکری، دارائی انسانی و دارائی زیرساختاری است-که سازمان را برای انجام فعالیتهایش توانمند می سازند(brooking;1996). سرمایه فکری شامل همه فرایندها و دارایی هایی می شود که معمولاً در ترازنامه نشان داده نمی شوند و همچنین شامل همه دارایی های ناملموسی می شود(مثل ، مارکهای تجاری، حق ثبت و بهره برداری محصولات و نامهای تجاری) که در روشهای حسابداری مدرن مورد توجه قرار داده می شوند... سرمایه فکری عبارت از جمع دانش اعضاء سازمان و کاربرد دانش آنها است.(roos et al;1997:413-424)
فهرست مطالب
سرمایه فکری
2-3-1-مفهوم سرمایه فکری
2-3-2-مفهوم سازی های سرمایه فکری
2-3-3-سرمایه انسانی
2-3-4-سرمایه ساختاری
2-3-5-سرمایه مشتری/ رابطه ای
2-3-6-سرمایه فکری و عملکرد کسب و کار
2-3-7-اندازه گیری و گزارش دهی سرمایه فکری
2-3-7-1-حسابداری منابع انسانی
2-3-7-2-ارزش افزوده اقتصادی
2-3-7-3- کارت امتیازدهی متوازن
2-3-7-4- سرمایه فکری- اسکاندیانویگیتور
2-3-8-فرق بین سرمایه فکری با مدیریت دانش و مدیریت نامشهودها
2-3-8-1- فرق مدیریت دارایی های نامشهود و مدیریت دانش
2-3-8-2-تمایز مدیریت دانش و مدیریت سرمایه های فکری
2-3-8-3-ارتباط میان سرمایه های فکری و مدیریت دانش
منابع