خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رهبری توزیع و انواع آن با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 73/704 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
طی پنجاه سال گذشته، بیش از شصت و پنج طبقه بندی سیستمی برای تعریف رهبری و ابعاد و موازین آن ارائه شده است. برخی از طبقه بندی ها، بر روش های کار از طریق گروه تأکید دارند که در آن رهبر در مرکز فعالیت ها و تغییرات گروهی قرار دارد (فلیشمن ، 1991؛ باس ، 1999). برخی دیگر رهبری را از منظر روابط قدرت میان رهبران و پیروان تعریف کرده اند. از این منظر رهبران می توانند از قدرت خود موجبات تغییر در رفتار دیگران را فراهم آورند.
برخی دیگر رهبری را در دیدگاه شخصیتی خلاصه کرده و اذعان داشته اند که رهبری عبارت است از ترکیب صفات و و یژگی های خاص یا شخصیت هایی که افراد از آن برخوردارند و آنها را قادر می سازد تا از این طرق دیگران را به انجام کارهای سازمانی تشویق کنند (افجه ای، 1388؛ سیدجوادین، 1386). در دیدگاهی دیگر، رهبری به عنوان ابزار دستیابی به هدف، مورد ملاحظه قرار گرفته که در آن پیروان به عنوان ابزاری جهت دستیابی به اهداف رهبر سازمان، در کانون توجهات رهبر قرار می گیرند. در این دیدگاه، رهبر پیروان را از طریق دیدگاه ها، الگوها و توجه فردی تغییر می دهد (نورث هاوس ، 2007).
فهرست مطالب
رهبری توزیعی
رهبری: تعاریف و ماهیت
مطالعه علمی رهبری
رهبری توزیع شده: تعاریف و ماهیت
سیر تاریخی شکل گیری رهبری توزیع شده
تفاوت رهبری توزیع شده با سایر سبک های مرتبط
رهبری تحولی
رهبری پخش شده
رهبری همکارانه
رهبری دموکراتیک
رهبری تسهیم شده
رهبری توزیع شده: مروری بر کار اندیشمندان این حوزه
ابعاد رهبری توزیع شده
ابعاد رهبری توزیع شده از نظر المور و گوردون
عناصراصلی تشکیل دهنده رهبری توزیع شده
رهبری توزیع شده: عوامل سوق دهنده و بازدارنده
مبانی نظری رهبری توزیع شده
منابع