خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 62/158 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
به اعتقاد افلاطون، تمام یادگیریها دارای یک زیربنای هیجانی و عاطفی هستند. بر اساس گفته افلاطون از آن زمان تاکنون دانشمندان، پژوهشگران و فیلسوفان زیادی در جهت اثبات یا نفی نقش احساسات در یادگیری، مطالعات زیادی انجام دادهاند. متأسفانه تفکر حاکم در این 2000 سال این بود که «هیجانها مانع انجام کار و تصمیمگیری صحیح میشوند و تمرکز حواس را مختل میسازند». در سه دهه گذشته حجم رو به رشد تحقیقات، خلاف این مطلب را ثابت کرد. در سال 1950 ابراهام مازلو مقالهای در زمینه ارتقا نیازهای هیجانی- جسمی، معنوی و روانی نوشت که بعد از دوره رنسانس، انقلاب و تحول عظیمی در زمینه تجلیل از مکتب انسانگرایی به وجود آورد. بین سالهای 1970 تا 1980 نظریه مازلو موجب رشد و تحول علوم مربوط به توان و استعداد انسانها گردید. در تعریف واژه هوش اتفاق نظر میان روان شناسان وجود ندارد و برای تعریف آن از ویژگیهایش استفاده میشود. هنگامیکه هوش مورد مطالعه قرار میگیرد، خود هوش نیست، بلکه رفتار یا عملکرد هوشمندانه است
فهرست مطالب
2-2- هوش هیجانی
2-3- تعریف هوش هیجانی
2-4- هوش هیجانی از نظر جان مایر و پیتر سالووی
2-5- ابعاد هوش هیجانی از نظر جان مایر و پیتر سالووی
2-6- رشد و توسعه هوش هیجانی
2-7- تواناییهای چهارگانه مدل مایر و سالووی
2-8- هوش هیجانی از دیدگاه بار- آن
2-9- هوش هیجانی از دیدگاه گلمن
2-10- ابعاد هوش هیجانی از دیدگاه گلمن
2-11- شیوههای افزایش هوش هیجانی
2-12- مهارتهای ارتباطی
2-13- تعریف مهارتهای ارتباطی
2-14- مهارتهای چهارگانه ارتباطات
2-15- گوش دادن به عنوان اساسیترین وسیله ارتباط
2-16- ده نکته برای ارتقای مهارتهای ارتباطی
منابع