خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه بازاریابی و هدف آن با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 33/593 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی به معنی فروش و تبلیغ است. اگر بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان بازاریابی است، نباید شگفت زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی یعنی فروش محصول در نظر آورد. بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی را تولید می کند که دارای بالاترین ارزش باشند(حسن زاده، 1384). امروزه تعاریف گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. هر کدام از این تعاریف، بیان کننده گوشه ای از فعالیت های بازاریابی هستند(حسن زاده، 1384). بازاریابی به معنی اداره کردن بازارها، کارکردن با بازارها و انجام مبادلات و معاملات، برای پدیدآوردن داد و ستد و برآوردن نیازها و خواسته های افرادی است که در یک جامعه کنار یکدیگر زندگی می کنند(محرم زاده، 1385). برخی از صاحب نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می کنند. به نظر فیلیپ کاتلر ، برجسته ترین صاحب نظر در این رشته، بازاریابی عبارتست از «فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله»(حسن زاده، 1384).
فهرست مطالب
1.2. بازاریابی چیست؟ 13
2.2. هدف بازاریابی 14
3.2. اصول بازاریابی 14
4.2. بازاریابی ورزشی 14
5.2. اهمیت بازاریابی ورزشی 15
6.2. تقسیمات بازاریابی ورزشی 16
7.2. خدمت؛ تعریف و ویژگی ها 16
8.2. تفاوت های اساسی بین کالا و خدمات 18
9.2. آمیخته بازاریابی خدمات 18
10.2. خصوصیات خدمات ورزشی و مفاهیم بازاریابی آن 19
منابع