خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه خاص گرایی و عام گرایی فرهنگی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 110/441 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
هربرت دریفوس در کتاب دربارة اینترنت نگاهی پدیدارشناسانه به اینترنت و رسانهها دارد. نقطة عزیمت او، نظرات سورن کییرکگور، فیلسوف اگزیستانسیالیست دانمارکی دربارة تأثیر اساسی مطبوعات بر هویت مخاطبان است که میتواند به سایر رسانهها و از جمله اینترنت و فضای مجازی تعمیم یابد. به نظر او، اینترنت با همسطحکردن پدیدههایی که پیش از این در نظمی پایگانی (درختی ـ ریشهای) چیده شده بودند، آشوبی پدید میآورد که در زمان و مکان محدود خوشایند است اما نگاه ما را به عالم پیرامون دچار اختلال میکند.
داریوش شایگان، اندیشمند پرآوازة ایرانی ساکن پاریس، در یکی از آخرین آثار خویش ــ افسونزدگی جدید؛ هویت چهلتکه و تفکر سیار ــ ویژگیهای جهان شبکهای و هویت چهلتکة انسان این عصر را برمیشمارد و بر آن است که امروز «با یک هستی درهمشکسته و ویرانشده مواجهیم که به صورت لحظات برقآسای هوشیاری خود را به ما مینمایاند.» نقش انقلاب الکترونیکی سه دهة گذشته در دامن زدن به این پدیده و بازنمودن جهانی که در آن واحد، یعنی در زمان واقعی به هم متصل است و بیواسطه میتوان با هر نقطة آن ارتباط آنی برقرار ساخت، مورد تأکید قرار گرفته است.
فهرست مطالب
مدلی برای تحلیل خاصگرایی و عامگرایی فرهنگی
مروری بر ادبیات تحقیق
مدلی برای سنجش میزان خاصگرایی و عامگرایی
ریختشناسی مدل قیاسی
ریختشناسی مدل استقرایی
ریختشناسی مدل شبکهای
منابع