خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه بازنمایی همسر دوم در رسانه با فرمت docx در قالب 68 صفحه ورد
تعداد صفحات | 68 |
حجم | 99/319 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
هال استدلال میکند واقعیت به نحو معناداری وجود ندارد و بازنمایی یکی از شیوههای کلیدی تولید معناست. معنا صریح یا شفاف نیست و از طریق بازنمایی در گذر زمان، یک دست باقی نمیماند. معنا بیثبات یا لغزنده است و همیشه قرار ملاقاتش با حقیقت مطلق را به تاخیر میاندازد، همیشه برای همطنین شدن با موقعیتهای جدید مورد مذاکره قرار میگیرد و تغییر مییابد، اغلب مورد مجادله بوده و هر ازگاهی به شدت بر سر آن جنگ شده است... معانی به شدت در رابطه با قدرت ثبت و حک می شوند. (مهدی زاده،1387: 16)
به عبارت دیگر بازنمایی یکی از کارکردهای فرهنگی است که معنا را تولید میکند. تأکید بر کردارهای فرهنگی در اینجا بدین معنی است که مشارکت کنندگان در یک فرهنگ هستند که به افراد، ابژهها و حوادث معنا میبخشند. چیزها فینفسه دارای معنا نیستند. بنابراین معنای چیزها محصول چگونگی بازنمایی آنهاست و فرهنگ، تفسیر معنادار چیزهاست. معنایی که محصول بازنمایی افراد از آنهاست و بازنمایی به عملکرد تأثیرگزار چیزها برای ما بستگی دارد.
مطالعات فرهنگی با اتخاذ نگرشی برسازنده درباره بازنمایی باور دارد که پدیدهها فینفسه قادر به دلالت نیستند بلکه معنای پدیدهها ناگریز باید از طریق واسطه فرهنگ، بازنمایی شود. بازنمایی فرهنگی و رسانهای نیز نه امری خنثی و بیطرف، که آمیخته روابط و مناسبات قدرت جهت تولید و اشاعه معانی مرجح در جامعه در راستای تداوم و تقویت نابرابریهای اجتماعی است
فهرست مطالب
مرور مفهومی
2-2-1 بازنمایی
2-2-1-1 بازنمایی و رسانه
2-2-1-2 بازنمایی در سینما
2-2-2 نشانه شناسی
2-2-2-1 تصویر در نشانهشناسی
2-2-3 همسر دوم
2-2-3-1 همسر دوم در سینما
2-3 پیشینه تجربی
2-4 مرور تاریخی موضوع تحقیق
2-5-1 مقدمه
2-5-2 نظریه بازنمایی
2-5-2-1 نظریه بازنمایی در مطالعات فرهنگی
2-5-2-3 زبان و بازنمایی
2-5-2-4 گفتمان و بازنمایی
2-5-2-5 ایدئولوژی و بازنمایی
2-5-3 استراتژیهای بازنمایی
2-5-3-1 کلیشه سازی
2-5-3-2 طبیعی سازی
2-5-3-3 طرد
2-5-4 نظریات نشانهشناسی
منابع