خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سواد رسانه ای و تحول مفهومی آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 40/687 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
به اعتقاد "کریس ورس ناپ"(1994)، امروزه معلمان رسانه، واژه های آموزش رسانه ای، مطالعه رسانه ای و سواد رسانه ای را به یک معنی به کار می برند. به گفته وی واژه آموزش رسانه ای را به عنوان توصیف گسترده محتوای کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده برای رسانه ها به کار می رود. اعم از اینکه محتوای موضوع، انگلیسی، تاریخ، جغرافیا یا علم و مهارت باشد. به اعتقاد وی مطالعه رسانه ای زمانی اتفاق می افتد که مدارس یا معلمان، دوره ها یا واحد های ویژه ای را برای مطالعه رسانه ها برنامه ریزی کنند. سواد رسانه ای، نتایج مورد انتظار از کار در آموزش یا مطالعه رسانه ای است. هرچه شما بیشتر درباره رسانه ها یاد بگیرید سواد رسانه ای بیشتری دارید. سواد رسانه ای مهارت تجربه کردن، تفسیرکردن، تحلیل کردن و ایجاد تولیدات رسانه ای است.
فهرست مطالب
تعریف سواد رسانه ای و تحول مفهومی آن
تعاریف موجود از سواد رسانه ای
تعریف سواد رسانه ای از نگاه صاحبنظران خارجی
سواد رسانه ای در نگاه صاحبنظران ایرانی
توافق بر تعریف
عناصر سواد رسانه ای
ویژگی های اساسی سواد رسانه ای
اصول سواد رسانه ای
آنچه سواد رسانه ای نامیده نمی شود
رهنمودهای برنامه های جامع سواد رسانه ای
تفکر انتقادی
ویژگی های تفکر انتقادی
سواد رسانه ای و تفکر انتقادی
خلاصه
منابع