خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی و فرهنگی با فرمت docx در قالب 72 صفحه ورد
تعداد صفحات | 72 |
حجم | 136/659 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سرمایه اجتماعی از تعهدات و ارتباطات اجتماعی به وجود می آید که در شرایط خاصی می توان آن را به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد(Bourdieu;1986:243). به عبارتی سرمایه اجتماعی، تراکم منابع واقعی یا بالقوه و حاصل شبکه ای بادوام از روابط کم و بیش نهادینه شده از آگاهی و شناخت متقابل یا عضویت در یک گروه است(Bourdieu;1986:248).
سرمایه اجتماعی مجموعه ای از تعهدات و انتظارات، کانال های اطلاعاتی و هنجارهای اجتماعی است که توسط کارکردش تعریف می شود(Coleman;1998:95) و موجودیت مستقلی نیست؛ بلکه مجموعه ای از عناصر متفاوت است که دو ویژگی مشترک دارند، تمام آنها شامل برخی ساختارهای اجتماعی اند و بعضی از کنش های کنشگران محدوده ساختار را تسهیل می کنند؛ پس سرمایه اجتماعی مولد است(Coleman;1990:304).
فهرست مطالب
عوامل اجتماعی- فرهنگی
سرمایه اجتماعی
تعاریف و ابعاد
نظریهپردازان سرمایه اجتماعی
پیر بوردیو
رابرت پاتنام
فرانسیس فوکویاما
جیمز کلمن
افه و فوش
سرمایه فرهنگی
تعریف و ابعاد
نظریهپردازان سرمایه فرهنگی
پیر بوردیو
کالینز
عوامل فضایی- کالبدی
منابع