خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه مدرن و روایت های ایرانی و غیرایرانی از آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 71/268 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
رسانه مدرن، هویت خواهی قومی را در پی دارد، تایید مینماید. یافتههای تحقیق وی نشانگر آن است که کانالهای ماهوارهای کردی با برجسته کردن نمادهای هویتی کردها همچون پرچم کردستان، زبان کردی، رقص و... به تقویت هویت کردها و شکل¬گیری هویت کردی یکپارچه کمک نموده است. در همین زمینه، سحابی و آقاپوربیگی(1389)، در تحلیل خویش از جهانی شدن فرهنگی و هویت قومی کردها در ایران (نمونه: شهرستان بوکان)، معتقد است که گرایش بالا به جهانی شدن فرهنگی در تضاد با رشد هویت قومی نمیباشد. معیدفر و شهلی بر (1386) در تحلیل خویش از هویت قومی بلوچهای ایران در فضای جدید رسانهای، معتقدند که مصرف رسانهای بلوچهای ایران نوعی سیاست فرهنگی محلی را تشکیل میدهد که از یک جهت، برخی از مؤلفههای سنتی هویت بلوچی را دچار چالش نموده و زمینه ساز نهادینه کردن مؤلفههای جدیدی در این هویت شده است و از جهتی دیگر، با برجسته ساختن هویت قومی سنتی، تضعیف مؤلفههای هویت اسلامی و شیوع عناصر فرهنگی شبه قاره هند، هویت ملی ایرانی را بحران زده کرده است.
فهرست مطالب
مقدمه
روایتهای ایرانی از مسئله
روایت اول: رسانه مدرن، هویت قومی را تقویت میکند
روایت دوم: رسانه مدرن، هویت قومی را تضعیف میکند
روایتهای غیر ایرانی از مسئله
روایت اول: رسانه مدرن، هویت قومی را تقویت میکند
روایت دوم: رسانه مدرن، هویتهای دیاسپوریک را شکل میدهد
روایت سوم: رسانه مدرن، هویتهای پنهان همزیست طلب ایجاد میکند