خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و گسترش مفهوم هوش با فرمت docx در قالب 18 صفحه ورد
تعداد صفحات | 18 |
حجم | 43/902 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شکلگیری اجزای هوشهیجانی، ابتدا در سالهای اولیه زندگی کودک انجام میگیرد اگر چه شکلگیری این ظرفیتها در خلال سالهای مدرسه نیز ادامه پیدا میکند، تواناییهایی هیجانیای که کودکان بعدها در زندگی کسب میکنند بر پایه این آموختههای سالهای اول قراردارد و این تواناییها مبنای احساسی تمام یادگیریهاست. گزارش مرکز ملی برنامههای بالینی نوزادان به این نکته اشاره میکند که آگاهی کودک از وقایع مختلف با توانایی خواندن زود هنگام به اندازه ملاکهای هیجانی و اجتماعی نمیتوانند موفقیت کودکان را در مدرسه پیشبینی کنند ملاکهایی همچون متکی به نقس و علاقهمند بودن، دانستن این که چه رفتاری از آنان انتظار میرود و چگونه در اوج تکانه بد رفتاری، جلوی خود را بگیرند، اینکه بتوانند صبر کنند، از دستورات پیروی کنند و برای درخواست کمک به معلمان رجوع کنند و هنگام همراهی با کودکان دیگر خواستههای خود را بیان نمایند.(گلمن، 1005. به نقل از پارسا،1383).
فهرست مطالب
3-2 هوش هیجانی
2-2-1)گسترش مفهوم هوش
2-2-3) تاریخچه هوش هیجانی
2-2-3) نظریههای هوشهیجانی
منابع