خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه راهبردهای فراشناختی با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 58/669 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
راهبردهای فراشناختی عمده را میتوان در سه طبقه قرارداد :1) راهبردهای برنامهریزی 2) راهبردهای نظم دهی 3) راهبرد های نظارت و ارزشیابی . راهبردهای برنامه ریزی، شامل تعیین هدف برای یادگیری و مطالعه، پیش بینی زمان لازم برای مطالعه، تعیین سرعت مناسب مطالعه، تحلیل چگونگی برخورد با موضوع یادگیری، انتخاب راهبردهای یادگیری مفید است. منظور از کنترل و نظارت، ارزشیابی یادگیرنده از کارخود برای آگاهی یافتن از چگونگی پیشرفت خود و زیر نظر گرفتن و هدایت آن است. از جمله می توان نظارت بر توجه در هنگام خواندن یا نوشتن یک متن، از خود پرسیدن به هنگام مطالعه و کنترل زمان و سرعت مطالعه نام برد. این راهبردها به یادگیرنده کمک می کند تا هر وقت به مشکلی بر می خورد به سرعت آن را تشخیص داده، در رفع آن بکوشد. راهبردهای نظم دهی انعطاف پذیری در رفتار یادگیرنده را موجب می شوند و به او کمک می کنند تا هر زمان که برایش ضرورت داشته باشد، یادگیری خود را تغییر دهد (سیف، 1392).
فهرست مطالب
2-1تعریف فراشناخت
2-1-1 راهبردهای فراشناختی
2-1-1-1 خودآموزی
2-1-1-2 خودبازبینی
2-1-1-3 خودپرسی
2-1-1-4 خود نظم دهی
2-1-1-5 تدریس دو جانبه
2-1-1-6 بازآموزی اسنادی
2-1-2 راهبردهای براون در بارهی کمک به فراشناخت دانشآموزان
2-1-3 راهبردهای گوستا برای پرورش فراشناخت دانشآموزان
2-1-4 ویژگی راهبردهای فراشناختی
2-1-5 ارزشیابی رشد توانایی های فراشناختی
منابع