خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رویکرد درمانی فراشناختی با فرمت docx در قالب 55 صفحه ورد
تعداد صفحات | 55 |
حجم | 87/833 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
یافته جالب هارلو این بود که میمونها هر چه مسایل بیشتری حل می کردند در حل مسائل تواناتر می شدند . یعنی حیوانها یاد می گرفتند که چگونه یاد بگیرند . در زمان هارلو اصطلاح فراشناخت رایج نبود و در دوره روانشناسی خبر پردازی به جای مفهوم یادگیری یادگرفتن از اصطلاح فراشناخت استفاده شد.اگر چه هارلو مفهوم یادگرفتن یادگیری را مطرح ساخت که از لحاظ مفهومی با اصطلاح فراشناخت برابر است ولی گفتگو درباره اصطلاح فراشناخت در دهه 1970 آغاز شد و جان فلاول نخستین کس بود که بحث درباره فراشناخت را آغاز کرد و به تدریج تعداد زیادی از دانشمندان به آئین نوین تفکر در حوزه روان شناسی روی آوردند (آقازاده واحدیان ،1377).
فهرست مطالب
2-7-تاریخچه فراشناخت
2-7-1- حوزه روان شناسی شناختی از دهه 1960
2-7-2-حوزه روان شناسی رشد از دهه 1970
2-7-4-فراشناخت
2-7-4-1-فراشناخت و اختلالات هیجانی
2-7-5-دانش فراشناختی( باورهای شناختی )
2-7-6-فراشناخت به عنوان شناخت در باره شناخت
2-7-7-فراشناخت به عنوان بازبینی و کنترل دنیای درونی
2-7-8-تجارب فراشناختی
2-7-9-راهبردهای کنترل فراشناختی
2-7-10-هیجان، بازبینی و کنترل فراشناختی
2-7-11-فرا شناخت و روانشناسی بالینی
2-7-12- مدل فراشناختی اختلال روانشناختی
2-7-13- فراشناخت درمانی: نسخه ی سخت و نسخه نرم
2-7-14- خلاصه ای از مدل درمانی فراشناختی
2-7-15- مدل بازسازی شده A-B-C
2-7-16- رویکرد درمانی فراشناختی
2-8-پیشینه پژوهشی درمان فراشناختی
منابع