خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رمانس در ادبیات با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 31/67 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مکتب یا مدرسه مجموعه ای از اصول، دیدگاه ها، روش های کلی و عامی است که گاهی مرزی سیال و زمانی مرزی صلب دارند، اما روی هم رفته بنیان های یک متن (حتی فلسفی) یا اثر هنری را تبیین و تعیین می کنند؛ مانند واقع گرایی، نمادگرایی، گزاره گرایی و طبیعت گرایی. «مکتب های گوناگون ادبی یا هنری، اختراع یک یا چندتن از برگزیدگان و نوابغ نیست که ناگهان ظهور مکتب را با بیانیه ای اعلام نمایند و اصول و قواعد آن را با کوس و کرنا به گوش مردم فرو کنند. مکتب های ادبی همیشه به صورت پنهان یا آشکار، وجود داشته است، جز این که در دوره ای از تاریخ ادبیات، بنا به علل اجتماعی و اقتصادی یک مکتب معین بر دیگر شیوه های ادبی و هنری تسلط یافته است.»(سیدحسینی1358، 11-12) می توان از ارسطو به عنوان نخستین کسی یاد کرد که از ژانر سخن گفته است. «سخن ما درباره شعر است و انواع آن است و این که خاصیت هر یک از آن انواع چیست و افسانه شعر را چگونه باید ساخت تا شعر خوب باشد.»(ارسطو 1382: 113)
فهرست مطالب
رمانس
داستان های عاشقانه و پراحساس
واقع گرایی و رمانس
منابع