خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه جایگاه رویا در ادبیات فارسی با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 53/427 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
گذشته از ادبیات فلسفی و عرفانی، در حوزه ادبیات حماسی نیز خواب های اهورایی یا رویاهای صادقه، تمهیدی فراحسی و متافیزیکی است که قهرمانان حماسه را یاری می دهد و از رهگذر ضمیر ناخودآگاه، به رخدادهای آینده رهبری می کند و به آنان هشدار می دهد. «بر سر دوراهی زابلستان و دژ گنبدان شتر پیشاهنگ از پیشروی به سوی زابلستان خودداری میورزد تا اسفندیار را از خطری که در این سفر در کمین اوست بیاگاهاند، اما شاهزادهی مقدس به این پیام غیبی ترتیب اثر نمیدهد و به کشتن شتر فرمان میدهد و به سوی زابلستان پیش میتازد.
فهرست مطالب
2-5 سروش 31
2-5-1 صدای غیبی 32
2-5-2 پیغام سروش 32
2-5-3 سخن موجودات اهورایی 33
2-5-4 سخن سیمرغ 33
2-6جایگاه رویا در ادبیات فارسی 34
2-6-1 انواع رویا در شاهنامه 35
2-6-2 رویا منشا الهام و اشراف 36
2-6-3 نمادها و کردارهای نمادین رویا 36
2-6-4 دیدگاه فروید و یونگ درباره رویا 36
2-6-5 تفاوت فال با رویا 38
2-7 معرفی شخصیتها 38
2-7-1 شغاد 38
2-7-2 رستم 38
2-7-3 ضحاک 41
2-7-4 سام 41
2-7-5 اسفندیار 42
2-7-6 افراسیاب 44
2-7-7 سیاوش 44
2-7-8 کی خسرو 45
2-7-9 کتایون 45
2-7-10 گشتاسب 46
2-7-11 کیدهندی 47
2-7-12 گودرز 47
2-7-13 بهرام چوبینه 48
2-7-14 سروش48
2-7-15 نوشیروان
منابع