دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 135/837 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مدیریت کیفیت فراگیر( TQM )روشی است مشتری مدارکه درآن کلیه افرادبه شکل مستمردرجهت بهبود فرآیند های کاری خودتلاش می کنند،تا کیفیت بهتررا برای همه مشتریان فراهم سازند.(منوریان ، 1380 ) .
تعریف عملیاتی مدیریت کیفیت فراگیر: نمره ای است که فردازپرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر"مقیمی وهمکاران" (1388) به دست می آوردکه دارای ابعادزیرمی باشد :
1-حمایت ورهبری مدیران عالی سازمان 2- برنامه ریزی استراتژیک 3- مشتری مداری 4 - شناسایی وآموزش کارکنان 5 - توانمندسازی(قدرتمندسازی)کارکنان وکار تیمی 6- اندازه گیری و تجزیه وتحلیل کیفیت 7 بیمه کیفیت8 پیامدهای بهبودکیفیت وبهره وری. ازابعاد ارائه شده،هر بعد6 گویه دارد که بصورت جداگانه مدیریت کیفیت فراگیررادر سازمان موردارزیابی قرار می دهدکه امتیاز 200-160نشان دهنده تعهدقوی،امتیاز 159-120 نشان دهنده دارا بودن سازمان با فلسفه ای منطقی با سازمان دهی مطلوب درزمینه کیفیت و بهره وری،امتیاز 119-80 نشان دهنده آغاز کارسازمان بابرنامه های کیفیت و بهره وری ، امتیاز 79-40 نشان دهنده شناخت مبهم وامتیاز 39-0 نشان دهنده عدم عملکردسازمان درزمینه بهبود کیفیت وبهره وری می باشد.
دیدگاههای مختلف در مورد کیفیت وجوددارد.سخت ترین نکته،تعریف چیزی است که می توانیم آن راکیفیت برتریاذاتی بنامیم دراین تعبیرمحصولی کیفیت برترداردکه ازاجزای بکاررفته مطلوب به تعدادبیشتربهره مند است واماسومین نظرعمده درموردکیفیت که امروزه هسته مدیریت کیفیت جامع(TQM) رامی سازدمفهوم مبتنی برمشتری است(طاهری،1387)به عبارت دیگرکیفیت مجموعه ای ازخصوصیات ومشخصات یک کالاوخدمات است که احتیاجات مصرف کنندگان راباتوجه به رضایتمندی آنان تامین می کندازعواملی که دراین راستامی توانددرنظرقرارگیردعبارت است ازکارایی مناسب;قیمت منطقی ومناسب،خدمات پس ازفروش،سهولت درتغییرونگهداری،وضع وشکل ظاهری تحویل به موقع مشتری،ایمنی لازم،رعایت استانداردهای عالی(محزون،1385)به عبارت دیگرکیفیت به درجه تطابق محصول تولیدشده بانیازهای مشتریان وطرح محصول گفته می شود.تصمیماتی که مدیران راستفاده ازنهادهاودرارتباط بافرایندهاتولیدمی گیرد.برمیزان بهره وری، درجه کیفیت ودرنعایت مقدارسودسازمان تاثیرمی گذارد.
فهرست مطالب
مبانی نظری 9
مدیریت کیفت فراگیر 46
مفهوم کیفیت 46
جایگاه کیفیت ودلایل اهمیت آن 47
عوامل موثردرکیفیت 48
تعاریف مدیریت کیفیت فراگیر 50
تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر 49
مدیریت کیفیت فراگیردرجهان امروز 53
نظریه پردازان مدیریت کیفیت فراگیر 51
اصول مدیریت کیفیت فراگیر 57
اهداف مدیریت کیفیت فراگیر 57
فواید مدیریت کیفیت فراگیر 57
برنامه ریزی راهبردی درچارچوب مدیریت کیفیت جامع 58
تعریف برنامه ریزی راهبردی 58
ننقش برنامه ریزی های راهبردی دررشدسازمان 69
فوایدبکارگیری برنامه ریزی راهبردی 69
تفاوت مدیریت کیفیت فراگیربامدیریت سنتی 62
تحقیقات انجام شده درخارج ازکشور
تحقیقات انجام شده درداخل کشور
جمع بندی
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی