دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان

دانلود پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان

  پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان
پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات165
حجم449/13 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 


هویت اجتماعی«بخشی از خود آگاهی فردی است که در نتیجه عضویت در یک یاچند گروه حاصل می‌شود»;1985:225)...Tujfel&). الگوی نظری هویت اجتماعی جنکینز متأثر از نظرات «هربرت مید، ارونیگ گافمن و فردریک پارث» است. ریچارد جنکینز با تقسیم بندی هویت به دو دسته ی اصلی «اولیه و ثانویه» نقش مهمی در تعریف دقیق از هویت داشته است. او معتقد است که برای درک و فهم هویت فردی و اجتماعی، می‌توان از یک الگوی هویت شناسی واحد و یکسان بهره برد. این الگو دارای دو وجه «درونی» و «بیرونی» است که مداوماً در حال تعامل با یکدیگرند. از نظر او هویت فردی بدون هویت اجتماعی و هویت اجتماعی بدون هویت فردی ناقص است و قابل شناسایی نیستند.هویت فردی، بعد تفاوت‌ها در یک تعریف کلی هویت است و هویت اجتماعی نشان دهنده‌ی تشابهات در تعریف هویت است. از نظر جنکینز هویت با دو بعد فردی و اجتماعیش در روند زندگی اجتماعی تولید می‌شود و هر فرد برای شناخت خود در زندگی اجتماعی باید هویت خویش را بازشناسد.

 

 


جنکینز معتقد است با تلفیقی از گفتارهای هویت در مردم شناسی اجتماعی و جامعه شناسی می‌توان یک تعریف مناسب برای هویت اجتماعی رسید و در این تعریف است که می‌توان «خود و جامعه» را به انواع مختلف از یک واحد درک کرد. به اعتقاد او هویت شرط ضروری برای حیات اجتماعی است. همان گونه که اصولاً حیات اجتماعی بدون هویت‌ها شکل نمی‌گیرد. یعنی هویت اجتماعی زندگی اجتماعی را تولید می‌کند و زندگی اجتماعی هویت را. رابطه‌ی دو سویه که سود و زیانش برای هردو طرف مساوی است. او از الگوی مید که همان «من فاعلی ومن مفعولی» است سود برده است. «هویت یا خویشتنی» که جنکینز مطرح می‌کند، در حقیقت به معنای وحدت من فاعلی و من مفعولی مید است که این وحدت در اثرتعامل درونی و برونی شناسایی، ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-6 پیشینه    8
1-6-1 پیشینه خارجی    9
1-6-2 پیشینه داخلی    9
1-7 کلید واژه‌ها    11

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و ادبیات تحقیق
مقدمه    13
2-1  سینما    14
2-1-1 سینما هنر، صنعت یا رسانه    14
2-1-2 سینما و کارکردهای آن    16
2-1-3 آگاهی اجتماعی ـ جامعه‌پذیری در سینما    18
2-1-4 سینما، زن، مذهب و سیاست ایران تا دهه‌ی 70    21
2-2 هویت چیست؟    25
2-2-1 ابعاد هویت    26
2-2- 2 دشواری‌ها و پیچیدگی‌های هویت جمعی    28
2-2-3 هویت ینی    28
2-3 دین چیست؟    30
2-3-1 دشواری‌های تعریف دین    30
2-3-2 مفهوم دین از نظر لغوی در گستره ی تاریخ.    30
2-3-3 تعاریف دین    31
2-3-4 کارکرد‌های دین    33
2-3-5 اسلام چیست؟    37
2-4 دولت و هویت‌‌سازی    40
2-5 رویکرد‌های نظری تحقیق    45
2-5-1 رویکردهای روانشناسی به هویت    45
- ویلیام جیمز    46
- زیگموند فروید    46
- اریکسون    47
- مارسیا    48
2-5-2 رویکردهای روانشناسی اجتماعی به هویت    49
- کنش متقابل نمادین    50
- نظریه پردازان کنش متقابل نمادین    51
- جرج هربرت مید    51
- چارلز کولی    52
- موریس روزنبرگ    53
- جنکینز    56
- هنری تاچفل    58
- جوانا واین، راب رایت    60
2-5-3دیدگاه‌های جامعه شناختی    61
- مانوئل کاستلز    61
2-5-4مبانی نظری رسانه‌ها    62
- نظریه پردازان  رسانه‌ها    66
- دیوید رایزمن    66
- مارشال مک لوهان    67
- فردیناند تونیس    67
- الوین تافلر    68
- والتر لیپمن    68
- استوارت‌هال    69
- برنارد برلسون    69
-‌هاولند، جانیس    69
- لازارسفلد    69
- ژوزف کلاپر    70
- تامپسون    70
- فانک‌هاوزر، شاو.    71
- مک کورمک    71
- لاسول    71
- نظریات رسانه‌های جمعی    72
- نظریه تجربه تأثیرات‌ترکیبی    72
- نظریه وابستگی    73
- نظریه مارپیچ سکوت    74
- نظریه دروازه بانان    74
- نظریه گروه مرجع    75
- نظریه برجسته‌سازی    76
- نظریه کاشت    77
- نظریه کارکرد گرایی رسانه    77
2-5-5 جامعه شناسی شناخت    80
2-6 هویت زن در اسلام    82
2-6-1 شخصیت انسان در قرآن    83
2-6-2 زن و خانواده    86
2-6-3 استقلال اقتصادی زن    99
2-6-4 زن و حضور اجتماعی    104
2-6-5 جمع بندی هویت زن در اسلام    111
2-7 چارچوب نظری تحقیق    117


منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.