دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 53 |
حجم | 171/197 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فناوری اطلاعات و ارتباطات از تلفیق سه حوزه اطلاعات، کامپیوتر و ارتباطات پدید آمده است .
- بخش کامپیوتر به عنوان سخت افزار و تأمین کنندۀ تجهیزات و ادوات لازم جهت ایجاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته می شود .
- داده ها و اطلاعات به عنوان خمیر مایه و مواد اولیه در درون شبکه به جریان در می آیند .
- ارتباطات مخابراتی وظیفۀ برقراری ارتباط بین دو بخش دیگر را بر عهده دارد . ( قربانی ، 1383 ، ص 11 )
تحقیقات علمی انجام شده، بر افزایش سطح بهره وری آموزشی از طریق فنی سازی محیط های آموزشی با استفاده از فناوریهای جدید تأ کید دارند علاوه بر آن متحصصان فناوری آموزشی، استفاده از رسانه های نوین آموزشی را در فرایند، سیستماتیک یاددهی – یادگیری را مورد تاکید قرار می دهد همانطورکه می دانیم امروزه اطلاعات نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا می کند و در شرایط کنونی دستیابی به دانش نوین و مدیریت آن امکان توسعه و پیشرفت را برای اکثر جوامع فراهم نموده است، بنابراین زندگی در دنیای کنونی نیازمند آموزش و پرورش مبتنی بر دانایی ، تحقیق و نوآوری است و استفاده از فناوریهای جدید ارتباطی ما را در این امر یاری می کند و سبب :
• ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی – یادگیری
• ایجاد فرصت های یادگیری برابر توجه به تفاوتهای فردی
• کمال بخشیدن به خود و محیط پیرامون می گردد .
فهرست مطالب
1-7-1 تعاریف نظری 10
2-7-1 تعاریف عملیاتی . 11
فصل دوم : ادبیات پژوهش
5-2-2 فناوری چیست . 73
1-5-2-2 فناوری اطلاعات و ارتباطات .74
2-5-2-2 فناوری اطلاعات و سواد اطلاعاتی.76
3-5-2-2 آموزش فناوری78
4-5-2-2 چگونگی ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی 80
5-5-2-2 سواد فناوری.87
6-5-2-2 رویکرد تلفیق فناوری و آموزش88
7-5-2- 2الگوی بهره گیری از فناوری در فرآیند یاددهی – یادگیری89
8-5-2- 2 رویکرد های مواجهه با فناوری جدید 90
9-5-2- 2 نقش سازمان فنی و حرفه ای در آموزش افراد در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات.93
6-2-2 پیشینه پژوهش
١-6-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
2-6-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی