دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشنودی شغلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 113/265 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری خشنودی شغلی :
قضاوتی از جانب فرد در مورد شغل که بخشی و نه تمام آن ناشی از تجربیات عاطفی در محیط کار می باشد (زرقانی، 1385).
تعریف عملیاتی خشنودی شغلی :
خشنودی شغلی در تحقیق حاضر توسط پرسشنامه 70 سوالی JDI سنجیده می گردد.
از روزهای اولیه دانش سازمانی محققان زمان قابل توجهی را به پژوهش در مورد ماهیت و علل و ارتباط نگرش های متنوع مربوط به کارپرداختند. (اسمیت و کندال 1969) نگرش های کاری از اهمیت برخوردار هستند، زیرا مستقیم یا غیرمستقیم بر روی رفتار کاری تأثیر دارند. این تناظر برای رفتارشناسان سازمانی و روانشناسان اجتماعی اهمیت شایانی دارد. فرض بر این است که نگرش های مرتبط به کار باید به طریقی به رفتارهای کاری مربوط باشند. اشکال و فرم های اولیه این فرض بر این باور بودند که سطوح بالاتر خشنودی شغلی و سطوح بالاتر عملکرد شغلی مرتبط هستند "یک کارمند با خشنودی بیشتر، کارمندی با بهره وری بالاتری است. .ولی سال ها پژوهش نشان داد که رابطه به این سادگی نیست (رحیم زاده، 1386).
فهرست مطالب
خشنودی شغلی
2-10. تعاریف خشنودی شغلی
2-11. عوامل تعیینکنندهی رضایت شغلی
2-11-1. میزان چالش گری
2-11-2. برابری حقوق و مزایا
2-11-3. شرایط مناسب کاری
2-11-4. همکاران مساعد
2-12. نظریه ها
2-12-1. نظریه کامروایی نیازها
2-12-2. نظریه گروه مرجع
2-12-3. نظریه انتظارات
2-12-4. نظریه برابری
2-12-5. نظریه ارزش
2-13. عوامل مربوط بر خشنودی شغلی
2-13-1. همبسته های خشنودی شغلی مربوط به عوامل محیطی
2-13-2. همبسته های خشنودی شغلی مربوط به متغیرهای شخصی
2-16. تحقیقات انجام گرفته
2-16-1. سوابق داخلی
2-16-2. سوابق خارجی
2-17. جمع بندی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی