دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

پیشینه تحقیق آموزش ریاضی

دانلود پیشینه تحقیق آموزش ریاضی

  پیشینه تحقیق آموزش ریاضی
پیشینه تحقیق آموزش ریاضی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم300/350 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دانلود پیشینه تحقیق آموزش ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. در این فصل ابتدا به اهمیت آموزش ریاضی و اهداف آموزش ریاضی می‌پردازیم و آن‌گاه به منظور تبیین بهتر، اصطلاحات به‌کار برده شده در این پژوهش همچون «انگیزش»، «یادگیری»، «دانش مفهومی» و «باور» توضیح داده خواهند شد، و با نظریه‌های روانشناسی در مورد یادگیری، فنون ایجاد انگیزش، تأثیر انگیزش در یادگیری، اهداف آموزش ریاضی و چهار حوزه دانش ریاضی آشنا می‌شویم. سپس در انتها مروری بر تحقیقات در این زمینه در داخل و خارج خواهیم داشت.

 

 

 

 

تبعات فراوان ناشی از غفلت از این‌که دانش‌آموزان چگونه ریاضی را یاد می‌گیرند مورد بررسی بارودی واقع شده است و معتقد است که یکی از پیامدهای این امر احتمالاً دشواری‌های بی‌جهتی است که در آموزش ریاضی برای فراگیران به‌ بار خواهد آمد. دانش‌آموزان ممکن است یاد بگیرند ریاضی را به‌ گونه‌ای مکانیکی و بدون به‌کارگیری مؤثر اندیشه بیاموزند و بدین ترتیب، مشکلات یادگیری خود را توسعه دهند. این نوع یادگیری همان چیزی است که اسکمپ از آن به عنوان فهم و درک ابزاری یاد می‌کند و معتقد است که فهم و درک ابزاری نه تنها یادگیری معنی‌دار مفاهیم و مهارت‌های ریاضی را به همراه نخواهد داشت، بلکه غالباً به صورت مانعی از تولید، تثبیت و تقویت اندیشه ریاضی در می‌آید و طبعاً زمینه تقویت نگرش منفی نسبت به ریاضی را در اذهان دانش‌آموزان فراهم می‌آورد. اسکمپ در ادامه می‌افزاید خواسته یا ناخواسته باورهای ما درباره این‌که طبیعت ریاضی چیست و چگونه یاد گرفته می‌شود برای انتخاب شیوه‌های آموزشی و ارزیابی‌ها تأثیر خواهد داشت. بنابراین، مهم است که باورهای خود را بیازماییم و تجربه کنیم که روش‌های مورد انتخاب ما چگونه می‌توانند هماهنگ با پژوهش‌های انجام شده در این عرصه سازگاری یا عدم سازگاری را داشته باشد.

 

 

 


     بر این نکته تأکید می‌کنیم که نه ریاضی‌دان و نه روانشناس هیچکدام به تنهایی قادر نیستند که آن‌چه در دنیای پیچیده ذهنی دانش‌آموزان می‌گذرد را بشناسند بلکه برای مطالعه در عرصه روانشناسی یادگیری ریاضی ابتدا باید طبیعت و ساختار دانش ریاضی را شناخت یعنی آن‌گونه که یک ریاضی‌دان به دانش ریاضی می‌نگرد نگریست و آن‌گاه سؤالات مربوط به قلمرو روان‌شناختی را مطرح کرد، زیرا بدون فهمی درست از طبیعت دانش ریاضی امکان طرح روانشناسی یادگیری ریاضی به مثابه یک دانش کارآمد در عرصه معرفت بشری فراهم نمی‌آید. از این‌رو می‌توان مدعی شد که روانشناسی ریاضی دانشی دوگانه است، از یک سو دانش ریاضی مطرح است و از سوی دیگر دانش این‌که مردم چگونه فکر می‌کنند، چگونه استدلال می‌نمایند و چگونه ظرفیت‌های عقلانی خود را به‌کار می‌بندند مورد توجه است.

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

فصل دوم پیشینه تحقیق آموزش ریاضی

1-2 مقدمه    30
2-2 آموزش ریاضی    30
3-2 انگیزش چیست؟    34
4-2 فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان    37
5-2 رویکردهای مختلف انگیزشی    38
1-5-2 رویکرد رفتاری    38
2-5-2 رویکرد شناختی    38
3-5-2 رویکرد انسان‌گرایی    38
4-5-2 رویکرد اجتماعی- فرهنگی    39
6-2 تأثیر انگیزش در یادگیری    39
7-2 یادگیری چیست؟    40
7-2-1 نظریه های یادگیری    44
8-2 دانش مفهومی    44
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس    46
8-2-2 اهمیت دانش معلمان در آموزش مناسب    47
9-2 باورهای معلمان ریاضی    49

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی


منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.