خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره مدیریت سود و شیوه های آن با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد
تعداد صفحات | 47 |
حجم | 43/990 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
عده ای معتقدند که سرمایه گذاران برای شرکت هایی که دارای سود ثابت و پایدار هستند، ارزش بیشتری قائل می شوند. در نتیجه ممکن است مدیران برای افزایش قیمت سهام شرکت خود به مدیریت سود روی آورند. با توجه به اهمیت سود گزارش شده، بر تصمیمات اقتصادی و تخصیص منابع کمیاب، مدیریت سود و کیفیت سود گزارش شده موضوع بسیاری از تحقیقات حسابداری در طول سه دهه گذشته بوده است.
از نظر هیلی و هلن (1999) مدیریت سود، استفاده مدیریت از قضاوت در گزارش دهی مالی و ساختاربندی معاملات برای اصلاح و تغییر گزارش گری مالی است تا استفاده کنندگان صورتهای مالی را در مورد عملکرد اقتصادی شرکت گمراه کند و یا بر نتایج معاملاتی که به ارقام حسابداری مثل سود بستگی دارد تأثیر گذارد.
فهرست مطالب
مقدمه
مدیریت سود
فلسفه مدیریت سود
مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد
شیوه های مدیریت سود
مدیریت واقعی سود
پیامدهای دست کاری فعالیت های واقعی
تفاوتهای بین مدیریت اقلام تعهدیاختیاری و دستکاری فعالیتهای واقعی
هزینه های مربوط به دست کاری فعالیت های واقعی
انگیزه های مدیریت سود
انگیزه های قراردادی
انگیزه های بازار
انگیزه های قانونی
حاکمیت شرکتی
هیات مدیران
کمیته حسابرسی
واحد حسابرسی داخلی
حسابرسی برون سازمانی
جنسیت مدیران
پیشینه
منابع