خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره حسابداری و کیفیت سود با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 53/826 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نظریه کیفیت سود برای اولین بار توسط تحلیل گران مالی و کارگزاران بورس اوراق بهادار مطرح شد . آنها استنباط کردند ، سود گزارش شده قدرت سود آوری شرکتها را آنچنان نشان نمی دهد که به ذهن باید متبادر گردد. آنها دریافتند که تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکتها به دلیل نقاط ضعف متعدد در اندازه¬گیری اطلاعات حسابداری کار مشکلی است . برای بیان سودمندی سود در تعیین ارزش شرکت تنها به میزان گزارش شده نباید توجه کرد ، بلکه باید به کیفیت سود گزارش شده نیز توجه نمائیم . منظور از کیفیت سود ، زمینه بالقوه رشد سود و میزان احتمال تحقق سودهای آتی است . به عبارت دیگر ، ارزش یک سهم تنها به سود هر سهم سال جاری شرکت بستگی ندارد بلکه به انتظارات ما از آینده شرکت و قدرت سودآوری سال های آتی و ضریب اطمینان نسبت به کسب سودهای آتی بستگی دارد. ( جهانخانی ، 1374 ، 41 تا 66 )
فهرست مطالب
کیفیت سود
2-1-1) اهداف حسابداری و گزارشگری مالی
2-1-2) ظهور نظریه کیفیت سود
2-1-3) مفهوم کیفیت سود
2-1-4) تعریف کیفیت سود
2-1-5) اهمیت ارزیابی کیفیت سود
2-1-6) عناصر تأثیرگذار بر کیفیت سود
2-1-6-1)روشهای حسابداری
2-1-6-2) برآوردهای حسابداری
2-1-6-3) سیستم کنترلهای داخلی و مدیریت
2-1-6-4) نوع صنعت
2-1-6-5) ویژگیهای مالی
2-1-6-6) عوامل سیاسی
2-1-7) شاخص کیفیت سود
2-1-8) تحلیل کیفیت سود
2-1-9) تحلیل بنیادی کیفیت سود
منابع