خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره ادبیات سود و مدیریت سود با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 62/639 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدیریت سود به عنوان فرآیند برداشتن گام¬های آگاهانه در محدوده اصول پذیرفته شده حسابداری جهت آوردن سودگزارش شده به سطح مورد انتظار تعریف می گردد .هنگامی که در روابط و معاملات تجاری یک طرف معامله نسبت به طرف مقابل اطلاعات بیشتری دارد اصطلاحاً پدیده عدم متقابل و اطلاعات وجود دارد. اگرچه استانداردهای حسابداری و فعالیت حسابرسان در جهت جلوگیری از فرصت طلبی مدیران است اما عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و سایر افراد برون سازمان باعث می شود تا مدیران در تنظیم و تهیه گزارش اطلاعات حسابداری از اعمال نظر شخصی استفاده کرده و گزارشها را در جهت منافع شخصی خود تهیه کنند. مدیریت سود فعالیتی است که طی آن مدیران برای گمراه کردن ذینفعان درمورد نتایج مالی عملیات شرکت و یا برای تأثیر گذاشتن بر نتایج قراردادها از اعمال نظر شخصی شان استفاده می کنند(هیلی و والن ،1998).
فهرست مطالب
مقدمه
2-2- مبانی نظری تحقیق
2-2-1-مرور بر ادبیات سود و مدیریت سود
2-2-1-1-تئوری سود
2-2-1-2-مکاتب سود
2-2-1-3- مدیریت سود
2-2-1-4- تعریف مدیریت سود
2-2-1-5- انواع مدیریت سود
2-2-1-6- انگیزه های مدیریت سود
2-2-1-7- الگوهای مرتبط با مدیریت سود
2-2-1-8- نظریه های علمی مرتبط با مدیریت سود
2-2-1-9- فرضیه های حاکم بر مدیریت سود
2-2-1-10- اقلام تعهدی
2-2-1-11- عوامل موثر بر نوع مدیریت سود
2-2-1-1-12- هموارسازی سود
2-2-1-1-12-1- انگیزه های هموارسازی سود
2-2-1-13- ویژگیهای شرکت ها
2-2-1-13-1- گروه صنعت
2-2-1-13-2- اندازه شرکت
2-2-1-13-3- سودآوری
2-2-1-13-4- دارایی های وثیقه ای
2-2-1-13-5- فرصت های رشد
2-3- پیشینه تحقیق
منابع