خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره نقدشوندگی و اهمیت آن در رشد بازار با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 89/191 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بازارهای سرمایه به منظور تخصیص بهینه منابع و در نتیجه افزایش رفاه جامعه ایجاد شده اند . ویژگی های اصلی بازارهای مالی جهت تحقق این هدف شامل 1- حضور موسساتی که قدرت جلوگیری از تقلب و سوء استفاده را داشته باشند 2- وجود ابزارهای مالی متعدد و متنوع که بازار و توزیع ریسک را تکمیل کند و3- بازاری که بتوان در آن دارایی ها را در کمترین زمان و هزینه ممکن معامله کرد می باشد.بنابراین یکی از اصلی ترین کارکردهای بازار سرمایه،تأمین نقدشوندگی است . تئوری های جدید پیش بینی می کنند که هم میزان نقدشوندگی و هم ریسک نقدشوندگی در بازار قیمت گذاری می گردد (اگاروال ،2008: 189). افزایش نقدشوندگی می تواند موجب تقسیم هر چه بیشتر ریسک مالی از طریق کاهش هزینه های سبد گردانی وانگیزش بیشتر سرمایه گذاران در تصمیم گیری های معاملاتی آنان شود . مطالعات نشان می دهد که هزینه معاملات در بازارهای امریکا به لحاظ اقتصادی با اهمیت بوده است (لسموند و همکاران ،1992،189)
فهرست مطالب
تعریف نقدشوندگی
2-3 دلایل اهمیت نقدشوندگی
2-3-1 اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار
2-3-2 نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک
2-3-3 تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه
2-3-4 نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد
2-3-5 نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد
2-3-6 تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام
2-3-7 کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها
2-3-8 تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه
2-4 معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی
2-5 اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار
2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی
2-7 شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی
2-8 میزان سهام شناور آزاد
2- 9 ریسک نقدشوندگی
2-10 بازده سهام
2-11 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار
2-12 اجزای بازده
2-13 بازده غیرعادی سهام
منابع