خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره هموارسازی سود و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 63/655 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شرکتهای بزرگ نسبت به شرکتهای کوچک از نظر سیاسی حساستر هستند. نوسانات مثبت با اهمیت در سود در شرکتهای بزرگ ممکن است سبب افزایش تردید در مورد سود انحصاری گردد. به عبارت دیگر، افزایش قابل توجه در سود شرکتهای بزرگ ممکن است این شبه را پدید آورد که این شرکتها با استفاده از قدرت انحصاری خود سود را افزایش دادهاند. از سوی دیگر، نوسانات منفی با اهمیت سود در شرکتهای بزرگ ممکن است سبب نگرانی در مورد ورشکستگی احتمالی گردیده و تصویر شرکت را در محیط تجاری که واحد تجاری در آن فعالیت منماید را خراب نماید. هم چنین نوسانات قابل توجه در سود شرکتهای بزرگ، احتمال ایجاد هزینه های سیاسی ناخواسته نظیر تقاضای افزایش دستمزد توسط کارکنان شرکت، محدودیتهای مهار کننده توسط دولت را افزایش دهد. بنابراین، شرکتهای بزرگ انگیزه بیشتری برای هموار کردن سود دارند
فهرست مطالب
2-1 مقدمه
2-2 هموارسازی سود و مفاهیم آن
2-2-1 هموار سازی سود
2-2-2 علل هموار سازی سود توسط مدیران
2-2-2-1 اندازه شرکت
2-2-2-2 مالیات بر در آمد
2-2-2-3 قراردادهای بدهی
2-2-2-4 فاصله گرفتن فعالیتهای عملیاتی واقعی از فعالیتهای عملیاتی مورد انتظار
2-2-2-5 تغییر پذیری سود
2-2-3 انگیزه های هموار سازی سود
2-2-4 ابعاد هموار سازی سود
پیشینه
منابع