خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره مدیریت سود و دیدگاه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 39/400 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در مدیریت سود ”بد“ که در اصل، همان مدیریت سود نامناسب است، تلاش می شود عملکرد عملیاتی واقعی شرکت با استفاده از ایجاد ثبت های حسابداری مصنوعی یا تغییر برآوردها از میزان معقول، مخفی بماند. برای مثال، هیأت اجرائی هی یک شرکت ممکن است تأثیرات یک حاشیه سودکم را با ثبت درآمدهای دوره بعد در این دوره یا کاهش هزینه های مطالبات سوخت شده ، افزایش دهند. پنهان کردن روند عملیات واقعی با استفاده از تهاترهای حسابداری مصنوعی و افشا نشده از مصادیق مدیریت سود بد میباشد. که اغلب نیز امری غیر قانونی میباشد. به این دلیل وجود ذخایر مخفی، شناخت نادرست درآمد، قضاو تهای محافظه کارانه، بیش از حد یا کمتر از حد می باشد. در بدترین حالت، اینها به تقلب منجر میشود در مقابل، مدیریت سود ”خوب“ نیز وجود دارد. یک فعالیت عاقلانه و مناسب که بخشی از فرآیند مدیریت مالی واعاده ارزش سهامداران می باشد، از موارد مدیریت خوب سود به شمار می رود.
فهرست مطالب
مدیریت سود
2-6-1-تعاریف و مفاهیم مدیریت سود
2-6-2-رویکرد های مطالعه مدیریت سود
2-6-3-دیدگاه های مختلف مدیریت سود
2-6-3-1-مدیریت سود کارا
2-6-3-2-مدیریت سود فرصت طلبانه
2-6-4-مدیریت سود واقعی و تعهدی
2-6-5-مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد
2-6-6-اقلام تعهدی و اقلام نقدی سود
2-6-7-اندازه شرکت
2-6-8-هدف ها و انگیزه های مدیریت سود
2-6-8-1-سایر انگیزه های موجود در متن قرارداد
2-6-8-2-انگیزه های سیاسی
2-6-8-3-انگیزه های مالیاتی
2-6-8-4-تغییر مدیر عامل
2-6-8-5-عرضه سهام برای نخستین بار
2-6-8-6-اطلاع رسانی به سرمایه گذاران
2-6-9-الگوهای مدیریت سود
2-7-تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود
2-8-خصوصی سازی و عرضه اولیه سهام
2-8-1-عرضه اوراق بهادار
2-8-2-مدیریت سود در زمان عرضه اولیه
2-8-3-بررسی های عرضه اولیه در بورس
2-8-4-روش معمول عرضه اولیه در ایران و دنیا
2-8-5-عرضه های اولیه جذاب برای بازار سرمایه
2-8-6-مفاهیم مرتبط با عرضه اولیه سهام
پیشینه
منابع