خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره حسابرسی و مفاهیم بنیادین آن با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 108/431 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مطابق با استانداردهای بین المللی بیمه و حسابرسی، تلاش هایی در زمینه درک کیفیت حسابرسی در گذشته صورت گرفته است. اماهیچ کدام از انها به تایید و پذیرش جهانی نرسیده است. کیفیت حسابرسی، مفهومی چند وجهی است که از دیدگاه های مختلف می تواند مورد بررسی قرارگیرد. در یک دیدگاه " گزارش حسابرس به عنوان یک محصول" مورد توجه قرار می گیرد و کیفیت این محصول از جهت مطابقت با استانداردهای تعیین شده بیانگر کیفیت حسابرسی می باشد. در دیدگاه دیگری که درخصوص کیفیت حسابرسی مطرح است، "حسابرسی به عنوان یک خدمت" درنظر گرفته می شود که این خدمت باید توسط اشخاص واجد شرایط ارائه شود و فرایند انجام این خدمت و ارائه گزارش نتایج آن، تابع ضوابط و استانداردهای خاص است. بنابراین در صورتی که ارائه خدمت مزبور، از نقطه شروع تا نقطه پایان که ارائه گزارش حسابرسی است، مطابق با استانداردها و ضوابط تعیین شده انجام شود، از کیفیت لازم برخوردار است. به عبارت دیگر در این دیدگاه، نگاه سیستمی برکیفیت حسابرسی حاکم است و کیفیت ورودی ها، فرآیند و خروجی های حسابرسی، تعیین کننده کیفیت حسابرسی می باشد و کیفیت تمام اجزای سیستم، مورد تأکید و توجه قرار می گیرد.( 2011،IAASB )
فهرست مطالب
2-2) اهداف گزارشگری مالی و مفاهیم بنیادی حسابرسی
2-2-1) تاثیر حسابرس بر ویژگی کیفی اطلاعات
2-3) کیفیت حسابرسی
2-3-1)کیفیت حسابرسی وکیفیت حسابرس
2-3-2) رهنمود های کیفیت حسابرسی
2-3-3) عناصر کیفیت
2-3-4) تشریح مدل کیفیت حسابرسی
2-3-4-1) "عرضه" حسابرسی و کیفیت حسابرسی
2-3-4-2) "تقاضا" ی حسابرسی و کیفیت حسابرسی
2-3-5) شرایط بستر کیفیت حسابرسی
2-3-6) محصولات خدمات کیفیت حسابرسی
2-3-7) سنجش کیفیت حسابرسی
2-3-7-1) سنجش کیفیت حسابرسی در ایران
2-3-8) رفتارهای غیرحرفه ای کاهنده کیفیت حسابرسی
پیشینه
منابع