خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره مدیریت سود و تبیین مفهوم آن با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 52/829 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مدیریت واقعی سود، مدیریت واقعی سود ناشی از برخی تصمیمات مدیریت است که به منظور کنترل و تأثیر گذاری بر رویدادها و وقایع اقتصادی طراحی می شود. محققین در بیان تفاوت اساسی مدیریت واقعی و مصنوعی معتقدند که اولی بر جریانهای نقدی موثر واقع می شود در حالی که دومی یک نوع بازی داخلی با ارقام است. به عنوان مثال انجام فروش های زودهنگام و یا در مقابل نوعی تعلل در اقدام به فروش است. از آنجائیکه کنترل رویدادهای واقعی اقتصادی (مبادلات) مستقیماً بر سودهای آتی موثر واقع می شود، مدیریت از این نوع را واقعی می نامند .(معتصمی، 1376)
مدیریت مصنوعی سود، مدیریت مصنوعی سود نشأت گرفته از اقداماتی است که اصطلاحاً دستکاریهای حسابداری نامیده می شود. ویژگی بارز این نوع مدیریت آن است که ناشی از یک رویداد اقتصادی نبوده و تأثیری بر جریان نقد ندارد. به بیان دیگر مدیریت مصنوعی صرفاً موجب جابه جایی هزینه ها و درآمدها بین دورههای مالی می شود. به عنوان مثال تغییر در روشها و برآوردهای حسابداری یکی از رایج ترین ابزار دستکاری سود به منظور ایجاد یک جریان مصنوعی از مدیریت سود است. کانون اصلی بحث در اغلب تحقیقات انجام گرفته در زمینه مدیریت سود صریحاً یا تلویحاً این نوع از مدیریت بوده است.(معتصمی، 1376)
فهرست مطالب
مدیریت سود
سود مورد انتظار
تعریف و تبیین مدیریت سود
تاریخچه مدیریت سود
انواع مدیریت سود
انگیزههای مدیریت در مدیریت سود
مدیریت سود و رابطهی آن با هزینه – منفعت
جایگاه مدیریت سود
فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار
روشهای مدیریت سود
ابزارهای مدیریت سود
خصوصیات روشهای مدیریت سود
عوامل موثر بر مدیریت سود
رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود
پیشینه تحقیق
منابع