خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری فرصت های رشد و سرمایه گذاری با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 87/680 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شرکتها برای بهرهبرداری از فرصتهای سرمایهگذاری نیاز به وجه نقد دارند. وجه نقد را هم میتوان از منابع مالی داخلی و هم از منابع مالی خارجی تامین کرد. در بازارهای رقابت کامل و تام، انتخاب از میان¬گزینههای تأمین مالی مختلف بر تصمیمات سرمایهگذاری و ارزش شرکت تأثیر ندارد (مودیگلیانی و میلر، 1958). به هرحال وجود برخی نقصها در بازار، همچون عدم تقارن اطلاعات ، هزینههای نمایندگی و هزینه معاملاتی ، بهای تمام شده سرمایه خارجی را نسبت به سرمایه داخلی افزایش میدهد (جنسن و مکلینگ، 1976؛ میرز و مجلاف ، 1984).
این تمایز در هزینه بدین دلیل ایجاد میشود که تأمینکنندگان سرمایه خارجی (سرمایهگذاران بالقوه آتی) نسبت به مدیران از آگاهی کمتری درباره فرصتهای سرمایهگذاری برخوردارند و همچنین از قدرت کافی برای حصول اطمینان از اینکه مدیران در جهت منافع آن عمل میکنند برخوردار نیستند. سرمایه داخلی-سرمایه ایجاد شده از طریق عملیات شرکت به سهامداران فعلی تعلق دارد. این سهامداران میتوانند از طریق مکانیسمهای حاکمیتی همچون هیئت مدیره بر مدیران نظارت داشته باشند. اگر این مکانیسمهای نظارتی مؤثر باشند و مدیران در جهت منافع سهامداران فعلی عمل کنند، آنگاه هزینههای اطلاعات و نمایندگی که تأمینکنندگان خارجی سرمایه با آن مواجهند بسیار قابل ملاحظهتر از هزینههای پیش روی تأمینکنندگان داخلی سرمایه میباشد.
فهرست مطالب
2-3. فرصت های رشد
2-3-1. نظریه منابع مالی داخلی
2-3-2. عدم تقارن اطلاعاتی و عدم استفاده مناسب از فرصت های سرمایه گذاری
2-4. پیشینه پژوهش
منابع