خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مفهوم محافظه کاری و پیامدهای آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 98/880 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاران ﺑﻪﻋﻨﻮان اﺻﻠﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ اﻃﻼﻋـﺎت ﮐﺎﻣﻞ و درﺳﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﻫـﺴﺘﻨﺪ. اﻃﻼﻋـﺎت ﺣـﺴﺎﺑﺪاری در ﺻـﻮرﺗﻬﺎی ﻣـﺎﻟﯽ ﻣﺘﺠﻠـﯽ ﻣﯽﮔﺮدد، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاران ﻫﻤﯿﺸﻪﺑﻪ ﻃـﻮر ﺛﺎﺑـﺖ و ﯾﮑﻨﻮاﺧـﺖ از اﻃﻼﻋـﺎت ﺣـﺴﺎﺑﺪاری اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺪون آﻧﮑﻪاﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت را ازﻧﻈﺮ ﺗﻐﯿﯿـﺮات اﻧﺠـﺎم ﺷـﺪهدرروﺷـﻬﺎی ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﯾﺎ ﺑﻪﻧﺤﻮه ﻣﺤﺎﺳﺒﻪآن ﺗـﻮﺟﻬﯽ داﺷـﺘﻪﺑﺎﺷـﻨﺪ (ﻫﻨﺪرﯾﮑـﺴﻮن،1982،ص 15). ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﮕﯿﺰه دارد ﺑﺎ ﺑﻪﮐﺎرﮔﯿﺮی روﯾـﻪﻫـﺎی ﻏﯿـﺮ ﻣﺤﺎﻓﻈـﻪﮐﺎراﻧـﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪاری،رﺷﺪ ﺳﻮد ﺷﺮﮐﺖ را ﺛﺒﺎت ﺑﺨﺸﺪ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ اﻓﺰاﯾﺶ اﻧﺘﻈﺎر ﺳﻬﺎﻣﺪاران از ﺷﺮﮐﺖ در ﺳﻨﻮات آﺗﯽ ﻣﯽ ﮔﺮدد( واﺗﺰ2003).
فهرست مطالب
2-1. مقدمه
2-2. مفید بودن اطلاعات مالی
2-3. مفهوم محافظه کاری
2-4 . ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﻣﺤﺎﻓﻈﻪ ﮐﺎری
2-5 . راﺑﻄﻪ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪ ﮐﺎری و ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ
2-6 . ﭘﯿﺎﻣﺪ ﻫﺎی ﻣﺤﺎﻓﻈﻪ ﮐﺎری
2-7. دیدگاههای محافظه کاری
2-7-1. دیدگاه قراردادی
2-7-2. دیدگاه دعاوی حقوقی
2-7-3. دیدگاه تقاضای منظم محافظه کاری
2-7-4. دیدگاه مالیاتی
2-7-5. دیدگاه هزینه های سیاسی
2-7-6. رقابت در بازار
2-8.انواع محافظه کاری
2-8-1. محافظه کاری نامشروط
2-8-2. محافظه کاری مشروط
2-9. اندازهگیری محافظه کاری
2-9-1. معیار عدم تقارن زمانی در شناسایی سود و زیان
2-9-2. معیار محافظه کاری مبتنی بر ارزشهای بازار
2-9-3. معیارهای محافظه کاری مبتنی بر اقلام تعهدی
2-9-4. معیار چولگی منفی توزیع سود و جریانهای نقدی
2-10. عوامل موثر بر محافظه کاری
2-11. رقابت در بازار
2-12. محافظه کاری حسابداری و ساختارهای رقابتی محصولات
2-13. انواع رقابت و محافظه کاری حسابداری
2-13-1. محافظه کاری حسابداری و رقابت برای جلوگیری از ورد رقبای جدید (بالقوه)
2-13-2. محافظه کاری حسابداری و رقابت با شرکای (رقبای) حاضر در صنعت (بالفعل)
2-14. اندازهگیری رقابت
2-15. تامین مالی و محافظه کاری حسابداری
2-16. پیشینه تحقیق
منابع