خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مدیریت سود و مطلوبیت آن با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 47/681 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دی جورج و همکاران (۱۹۹۹) مدیریت سود را به عنوان نوعی دستکاری مصنوعی سود توسط مدیریت جهت حصول به سطح مورد انتظار سود برای بعضی تصمیمات خاص از جمله پیشبینی تحلیلگران و یا برآورد روند سودهای قبلی برای پیشبینی سودهای آتی تعریف میکند. به نظر ایشان درواقع انگیزه اصلی مدیریت سود، مدیریت تصور سرمایهگذاران در مورد عملکرد واحد تجاری است. مدیریت سود شکلی از دستکاری سود است که احتمال دارد قابلیت اتکای سود را کاهش دهد. هرچه سودها قابلیت اتکای کمتری داشته باشند، حاوی اطلاعات مفید کمتری نیز هستند. از سوی دیگر، زمانیکه مدیریت سود فرصت طلبانه با استفاده از سیستمهای نظارتی کنترل شود، سودهای حسابداری قابل اتکاتر بوده و حاوی اطلاعات مفیدتری هستند. (دیچو وهمکاران،1995)
فلسفه مدیریت سود، بهره گیری از انعطافپذیری روشهای استاندارد و اصول پذیرفته شده حسابداری میباشد. البته تفسیرهای گوناگونی که میتوان از روشهای اجرایی یک استاندارد حسابداری برداشت کرد، از دیگر دلائل وجود مدیریت سود میباشد. این انعطافپذیری دلیل اصلی تنوع موجود در روشهای حسابداری است. در زمانی که تفسیر یک استاندارد بسیار انعطافپذیر است، یکپارچگی دادههای ارائه شده در صورتهای مالی کمتر میشود. اصول تطابق و محافظهکاری نیز میتواند باعث مدیریت سود شود.
فهرست مطالب
مدیریت سود
2-2-1 تعریف مدیریت سود
2-2-2 مطلوبیت مدیریت سود
2-2-3 فرضیه های مختلف در مورد مدیریت سود
2-2-3-1 فرضیه مکانیکی
2-2-3-2 فرضیه بازار کارا
2-2-3-3 نظریه اثباتی
2-2-4 الگوهای مختلف مدیریت سود
2-2-4-1 الگوی بدست آوردن آرامش
2-2-4-2 الگوی حداقل کردن سود
2-2-4-3 الگوی حداکثر کردن سود
2-2-4-4 الگوی هموارسازی سود
2-2-5 انگیزه های مدیریت سود
2-2-5-1 انگیزه های مربوط به منافع شرکت
2-2-5-2انگیزه های مربوط به منافع شخصی
2-2-6 اقلام تعهدی
پیشینه
منابع