خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مسئولیت و انواع مسئولیت پذیری سازمان ها با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 120/372 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در سال های اخیر، اندیشمندان برجسته ای همچون «سی.کی.پراهالاد» ، «محمد یونس» و «فیلیپ کاتلر» کوشیده اند تا علاوه بر گردآوری تجربیات متنوع و ارزیابی نقاط قوت و ضعف پروژه های نوع دوستانه و خیریهی اجرا شده توسط شرکت های مختلف در سراسر جهان، پرسش هایی کلیدی در زمینهی مسؤولیت پذیری اجتماعی شرکت ها را مورد بررسی قرار دهند؛ سؤال هایی همچون: آیا سازگارسازی انگیزه ی شرکت ها برای کسب سود و انگیزهی کمک به فقرا امکان پذیر است؟ با رعایت کدام اصول کلی، می توان بهره وری برنامه های دارای دغدغه های نوع دوستانهی اجرا شده توسط شرکت های مختلف را ارتقا بخشید؟ چگونه می توان ایده هایی خلاقانه طراحی نمود که از یک طرف کارایی بالایی در کمک رسانی به گروه های محروم جامعه داشته باشد و از طرف دیگر بتواند دست کم سرمایه ی اولیه ی خود را بازگردانند؟ آیا افزایش اجرای برنامه های متنوع دارای اهداف بشر دوستانه از سوی یک شرکت ، می تواند منافع غیرمستقیمی در رونق کسب و کار خود آن شرکت داشته باشد؟
به عنوان مثال در پاسخ به پرسش آخر، می توان به پژوهش هایی اشاره نمود که بر مبنای آن ها، توسعهی برنامه های خیریه و نوع دوستانه از سوی هر شرکت، در صورتی که با موفقیت همراه بوده و اطلاع رسانی مناسبی در مورد آنها صورت گیرد، می تواند منافع اقتصادی بلند مدتی را برای خود شرکت به دنبال داشته باشد؛ منافعی که از کانال هایی همچون افزایش اعتبار و خوش نامی شرکت در نزد مشتریان بالفعل و بالقوه و نیز افزایش انگیزه ی متخصصین مختلف برای همکاری با شرکت مورد نظر حاصل خواهند شد. هم چنین در نظرسنجی گسترده ی مؤسسهی معتبر «مک کنزی» در سال 2009م. از میان 2245 مدیر ارشد شرکت های موفق سراسر جهان، حدود 75 درصد آنها معتقد بودند که سرمایه گذاری برای اجرای برنامه های قوی و موفق در حوزه های مختلف اجتماعی و خیریه، میتواند در بلند مدت از طریق ایجاد خوشنامی و اعتبار فراگیر برای شرکت اجرا کننده، ارزش سهام شرکت را بالا ببرد (خدیوی فرد، 1390، 28-29)
فهرست مطالب
مسئولیت اجتماعی
2-3-1 . مقدمه
2-3-2 . تعریف مسئولیت اجتماعی
2-3-3 . ابعاد مسئولیت اجتماعی
2-3-4 . ایجاد ارزش از طریق مسئولیت اجتماعی
2-3-5 . تحلیل علمی برنامه های دارای دغدغه ی اجتماعی شرکت ها
2-3-6. . برخی مفاهیم کلیدی مسؤولیت اجتماعی شرکت ها
2-3-7 . مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ایران و موانع موجود
2-3-8 . رابطه توسعه ی منابع انسانی در سازمان و مسئولیت پذیری اجتماعی
2-3-9 . انواع مسئولیت پذیری سازمانها
2-4 . پیشینه تحقیق
منابع