خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری اهداف گزارش های پیش بینی مدیریت با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 68/425 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
با توجه به شکاف اطلاعاتی موجود بین مدیران و مردم، سازوکارهایی اندیشیده شده است که مردم به عنوان صاحبان اصلی شرکت، بتوانند ازتصمیم ها و نتایج فعالیتها و وضعیت شرکت اطلاع پیدا کنند. حسابداری و گزارشگری مالی، شاید از مهمترین سازوکار های شفاف سازی و هموار سازی اطلاعات از مسئولان و مدیران به مردم است؛ البته به طور اخص، منظور از شفافیت، حالتی است که مردم بتوانند به اطلاعات در مورد، تصمیمات و فعالیتهای شرکت دسترسی داشته باشند.
حق دانستن، یکی از حقوق اساسی انسان است که در اصل 19 بیانیه حقوق بشر نیز بر آن تاکید شده است و همه کشورها، ازجمله ایران آن را پذیرفته اند. حق دانستن، این فرض مهم را درخود دارد که آدمیان اساسا" موجوداتی خردورز، دارای قوه داوری و قادر به تشخیص صلاح خویش هستند و از همین رو حق دارند از محتوای تصمیم هایی که با سرنوشت آنها ارتباط دارد، آگاه شوند .شفافیت یعنی اطلاعات به میزان کافی ارائه و تامین گردد و این اطلاعات به شکلهای درخور فهم و اعتماد از طریق رسانه های همگانی عرضه شود. صداقت در گفتار و شفافیت در کردار باعث رهنمون شدن مخاطبان و افکار عمومی به سوی واقعیت است.
از نتایج مهم شفاف سازی، ارتقای کیفیت تصمیم های گرفته شده، افزایش اعضای حلقه تصمیم گیری، کاهش فساد وسوء استفاده از موقعیت به منظور کسب منافع فردی یا جناحی و اطلاع قانونمند مردم از فرایندهای تصمیم گیری است. دریک شخصیت گزارشگر هر چقدر شفافیت بیشتر باشد، ابهام پاسخ خواهان کمتر و تقلب پاسخگو هم کمتر می شود. نبود شفافیت در بخش عمومی باعث می شود حلقه تصمیم گیری بسیار کوچک شود. با انجام اشتباه های بیشتر، مقامات ومدیران برای حفظ خود هرچه بیشتر در لاک دفاعی فرو می روند. از این رو به محرمانه تر کردن تصمیمات، دست می زنند. بدین سان، این حلقه را کوچکتر می کنند که نتیجه آن تنزل هرچه بیشتر کیفیت تصمیم گیری خواهد بود (زرگر،1391).
فهرست مطالب
1 – 2 مقدمه
5 – 2 اهداف گزارشات پیش بینی مدیریت و افشاء اطلاعات
6 – 2 گزارشات پیش بینی مدیریت و استفاده کنندگان از این گزارشات
7- 2 فواید پیش بینی های مدیریت برای مدیران ، سرمایه گذاران و سایر اشخاص
8 – 2 خوش بینی مدیریت در پیش بینی عایدی
9-2 تعریف تصمیم گیری
10-2 رفتار هزینه بر اساس نظریه جدید
11-2 پیش بینی مدیریت و خطای پیش بینی مدیریت
12-2 عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
13-2 فرضیه انتظارات تطبیقی و تاثیر گزارشات پیش بینی مدیریت بر آن
منابع