خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مفهوم بنیادین مدیریت سود و انواع آن با فرمت docx در قالب 53 صفحه ورد
تعداد صفحات | 53 |
حجم | 84/48 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدیریت سود سود عبارت است از رفتار آگاهانه ای که به منظور کاهش نوسانات دوره ای سود شکل می گیرد (بدری 1378) که طبیعتا باید تاکید کرد که این رفتار اگاهانه با نوعی قضاوت و اعمال نظر همراه است که می تواند ارزیابی مدیریت سود سود را به شکل ذهنی و فاقد معیاری مشخص درآورد . کاپلند در مقاله خود تحت عنوان "مدیریت سود سود" مدیریت سود را رفتاری مستلزم انتخاب مکرر قواعد و اصول اندازه گیری و گزارشگری حسابداری با یک الگوی خاص - به گونه ای که اثر آن کاهش نوسانات سود باشد- توصیف می کند .
لمبرت اشاره می کند که اغلب بحث های مطرح شده پیرامون پدیده مدیریت سود سود، آن را رفتاری "بد(نامطلوب)"بشمار می آورند . در واقع در چنین نقطه ای که مرز واضحی میان مدیریت سود سود و دستکاری آن نمی توان یافت .لمبرت از رونن و سادن نقل می کند که : .... به طور مثال مطبوعات به عنوان نماینده افکار عمومی پدیده مدیریت سود را به عنوان برملا شدن "تقلب"، گمراه سازی و سایر نیات غیراخلاقی از جانب مدیران شرکت ها تفسیر می کنند . سپس لمبرت اضافه می کند فرض ضمنی چنین دیدگاهی این است که مدیران قادرند سهامداران و سایر ذینفعان شرکت را از طریق مدیریت سود سود فریب دهند . در این رابطه آشاری و همکاران اشاره می کنند که هنگامی که مدیریت سود سود آگاهانه و به طور مصنوعی انجام می شود ممکن است نتیجه آن افشای ناکافی یا گمراه کننده اطلاعات مربوط به سود باشد . در تقابل با چنین دیدگاهی به چنین نظری بر می خوریم .تحقیقات بعدی نشان می دهد که بازارها کارا هستند و بنابراین نمی توان صرفا با ترفندهای حسابداری سرمایه گذاران را فریب داد(دی بوسکی ، 2012).
فهرست مطالب
انواع مدیریت سود
2-10-1- مدیریت سود طبیعی
2-10-2- سودهایی که به طور طبیعی هموار نیستند و تعمداً توسط مدیریت هموار شدهاند
2-10-3- مدیریت سود واقعی( مدیریت سود معاملاتی یا اقتصادی)
2-10-4- مدیریت سود مصنوعی ( مدیریت سود حسابداری)
2-11- دستکاری حسابها
2-12- ابعاد و جوانب و تئوری های مربوط به مدیریت سود
2-13- انگیزهها و اهداف مدیریت سود سود
2-13-1- افزایش رفاه سهامداران
2-13-2- تسهیل قابلیت پیش بینی سود
2-13-3- افرایش رفاه مدیریت
2-14- معیارهای شناخت مدیریت سود
2-15- ابزارها و روش های مورد استفاده در مدیریت سود ( مصنوعی)
2-15-1- 1 زمان بندی رویدادها
2-15-2- مدیریت سود از طریق انتخاب روشهای تخصیص
2-15-3- مدیریت سود از طریق طبقه بندی
2-16- عوامل موثر بر مدیریت سود سود
2-17- موافقین و مخالفین هموار سازی سود
2-18- دشواری های کار تحقیق در زمینه مدیریت سود سود
2-19- روشهای مطالعه مدیریت سود
2-20- تحقیقات صورت گرفته در مورد مدل قیمتگذاری دارائیهای سرمایهای
2-21- تحقیقات صورت گرفته در زمینه مدیریت سود
منابع