خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری آموزش به کارکنان با فرمت docx در قالب 70 صفحه ورد
تعداد صفحات | 70 |
حجم | 216/94 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سازمان ها، ساز و کار یا وسیله تحقق هدف های جامعه محسوب می شوند. سازمان ها در واقع به منزله تدابیر و وسایلی هستند که برای رفع نیازهای اساسی جامعه شکل گرفته و به فعالیت می پردازند. بررسی شکل گیری و تحول سازمان ها نشان می دهد که در گذشته به علت ساده بودن زندگی بشری و تکنولوژی محدود، ساختار و کارکردهای سازمان ها ساده و ابتدایی بوده و افراد برای انجام فعالیتهای آن نیاز چندانی به دانش و معلومات حرفه ای نداشتند. تغییر و تحولاتی که بعدها در شکل زندگی اجتماعی به وجود آمد موجب وسعت و گستردگی در ابعاد گوناگون سازمان ها شد و در نتیجه اهداف، وظایف و مسئولیت های آن پیچیده تر و اداره امور آن نیز به مراتب دشوارتر شد . در چنین شرایطی دیگر افراد بدون داشتن دانش و مهارت ها ی لازم قادر به انجام وظایف و فعالیتهای سازمان ها نبودند. پیامد چنین تغییرات و تحولات عظیم صنعتی، تکنولوژیکی، اقتصادی و ... در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ضرورت آموزش را در سازمان ها به امری حیاتی مبدل کرد. (سام خانیان، 1384، ص 11-13)
فهرست مطالب
مروری اجمالی بر تاریخچه کارکنان
تعریف آموزش
آموزش کارکنان
اصول آموزش کارکنان
آموزش ضمن خدمت
اهداف آموزش ضمن خدمت
مزایای آموزش کارکنان
چالش ها و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت
منافع حاصل از نظام آموزش و بهسازی
روش های آموزش
آموزش و توسعه مدیران
برنامه های آموزشی
روشهای آموزش و توسعه مدیریت و سرپرستی
مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش
برنامه هایی برای توسعه مدیران
اهداف ارزشیابی از برنامه های آموزش
مراحل ارزشیابی آموزش
الگوهای ارزشیابی
2-1-26- اثربخشی
2-1-27- مفهوم ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمان
عوامل موثر بر اثربخشی آموزش
چگونگی اجرای ارزشیابی
منابع