خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مفهوم یادگیری و مدل های مختلف مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 118/333 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
یادگیری را میتوان به صورت مختلفی از جمله کسب اطلاعات و تفکرات جدید، عادتهای مختلف، مهارتهای گوناگون و راههای متنوع حل مسئله و همچنین کسب رفتار و اعمال پسندیده و یا حتی ناپسند تعریف نمود. این در حالی است که هرگنهان و السون معتقدند یادگیری با وجودی که یکی از مهمترین زمینهها در علم روانشناسی به حساب میآید از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف نیز میباشد اما آنچه که به عنوان معروف ترین تعریف یادگیری شناخته شده است:
یادگیری به فرآیند ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است گفته میشود و نمیتوان آن را به حالتهای موقتی بدن مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی یا داروها پدید می آید نسبت داد . (هرگنهان و السون، ترجمه سیف 1391، ص 60) تعریف گانیه از یادگیری نیز بسیار شبیه تعریف فوق میباشد: یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد میشود و برای مدتی باقی میماند و نمیتوان آن را به سادگی به فرآیندهای رشد و نمو نسبت داد. هم چنین یادگیری با آموزش تفاوت دارد. آموزش را صاحب نظران به عنوان فعالیتهایی تعریف کرده اند که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی مدرس طرح ریزی میشود، و بین مدرس و یک یادگیرنده به صورت کنش متقابل جریان مییابد.
فهرست مطالب
مدلهای مختلف فضاهای یادگیری
2-16-1- مدلهای یادگیری شبکهای
2-16-2- یادگیری در کلاسهای آینده
2-16-3-یادگیری ساختار دانش و توانایی حل مشکل
2-16-4- یادگیری مبتنی بر جامعه
2-17- نه قدم اصلی شخصی سازی یادگیری
2-18- مفهوم یادگیری
2-19- محورهای اساسی یادگیری
2-20- اهمیت یادگیری
2-21- شرایط یادگیری
2-22- تقسیم بندی سبکها
2-22-1- سبکهای شناختی
2-22-2- سبکهای عاطفی
2-22-3- سبکهای فیزیولوژیکی
2-22-1-1- سبک های شناختی و انواع آن
2-22-1-2- دستهبندی سبکهای شناختی بر اساس نظر کلب
2-23- نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری
2-24- عناصر رویداد یادگیری
2-25- تعریف مفاهیم سبکهای یادگیری
2-26- نظریههایی در سبک های یادگیری
2-26-1- سبک یادگیری دان و دان
2-26-2- سبکهای یادگیری ورمونت
2-26-3- رویکردهای یادگیری بیگز
2-26-4- سبک های یادگیری فلدر و سولمان
2-26-5- سبکهای یادگیری کلب و فرای
2-26-5-1- نظریه یادگیری تجربهای
2-27- تاثیر سبکهای دانش آموزان در ارتباط با معلم
2-28- سبکهای مختلف یادگیری در فرآیند آموزش
2-29- تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-30- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
منابع