خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری آموزش ضمن خدمت و کارکنان با فرمت docx در قالب 39 صفحه ورد
تعداد صفحات | 39 |
حجم | 66/801 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
عصری که در آن به سر می بریم عصر فراصنعتی است که بارزترین ویژگی آن پویایی امور و پیچیدگی است . در این عصر باید به صفاتی هچون چالاکی اندیشه ، تفکر انتزاعی ، توان طراحی راهبردهای ذهنی از واقعیت های زندگی اجتماعی مجهز بود ، به علاوه آموزش حرفه ای پی در پی به طور معنی دار پتانسیل تاثیر گذاری بر عملیات حرفه ای را دارا است ( استفن ، 1992: 57) بدین ترتیب در کارکنان حس همکاری و روحیه همبستگی ایجاد می شود و این امر جایگزین رقابت میان افراد می شود . تحقق یافتن این شرایط مستلزم پایبند شدن به رویکردهای و نگرش های علمی و منطقی مربوط به آموزش است . اندرسن آموزش کارکنان را چنین تعریف می کند . فرایندی است که برای تغییر رفتار کارکنان در زمان انجام کار ، از طریق به کارگیری اصول یادگیری انجام می شود . تغییر رفتار معمولاً در زمینه دانش ، مهارتها ، فعالیتها ، نگرشها و ارزشها متمرکز می شو د (آندرسون ، 1993: 9) . آرمسترانگ آموزش را فرایند برنامه ریزی شده برای تغییر دانش ، نگرش ، یا مهارتهای افراد از طریق یادگیری تعریف می کند . این امر برای دستیابی به عملکرد کارآمد در یک فعالیت یا دامنه ای از فعالیتها انجام می شود.
فهرست مطالب
مبانی نظری آموزش ضمن خدمت
2-1-1- کلیات آموزش کارکنان
2-1-1-1- تفاوت آموزش و توسعه
2-1-1-2- مشکلات آموزش کارکنان
2-1-1-3- دلایل عدم آموزش در برخی از سازمانها
2-1-1-3-1- ترس از آموزش
2-1-1-3-2- ترس از هزینه های آموزشی
2-1-1-3-3- مشکلات آموزش
2-1-1-4- تغییرات ناشی از آموزش
2-1-1-4-1- انتقال اطلاعات
2-1-1-4-2- ایجاد نگرشهای مثبت
2-1-1-4-3- پرورش مهارتها
2-1-1-4-4- تغییرات رفتاری
2-1-1-5- اجرای راهبرد آموزش
2-1-1-5-1- اولویتهای آموزشی
2-1-1-5-2- کمیت و کیفیت آموزشی
2-1-1-5-3- آموزشهای بلند مدت و میان مدت
2-1-1-5-4- آموزشهای درون یا برون سازمانی
2-1-1-5-5- محیط پیرامون آموزش
2-1-1-6- خط مشی های آموزش
2-1-1-7- اهداف آموزش
2-1-1-7-1- اهداف سطح یک ( هدفهای کلی آموزش )
2-1-1-7-2- اهداف سطح دو ( هدفهای دوره های آموزشی )
2-1-1-7-3- اهداف سطح سه ( اهداف رفتاری دوره )
2-1-1-7-4- اهداف سطح چهار ( اهداف ارزشیابی عملکرد )
2-1-2- انواع دوره های آموزش کارکنان
2-1-2-1- آموزشهای قبل از خدمت
2-1-2-2- آموزشهای بدو خدمت ( توجیهی )
2-1-2-3- آموزشهای ضمن خدمت (بعد از ورود به خدمت)
2-1-3- آموزش ضمن خدمت
2-1-3-1- انواع آموزش ضمن خدمت کارکنان
2-1-3-1-1- آموزشهای شغلی
2-1-3-1-2- آموزشهای تکمیلی
2-1-3-1-3- آموزشهای ارتقایی
2-1-3-1-4- آموزشهای تعالی سازمان
2-1-3-1-5- آموزشهای آمادگی برای دوران بازنشستگی
2-1-3-1-6- آموزش مدیران ( بهبود مدیریت )
2-1-3-2- مبانی واهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان
2-1-3-3- اصول آموزش ضمن خدمت
منابع