خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری سطوح فرهنگ و اهمیت اخلاق با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 98/342 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فرهنگ بعنوان ارزشهای مشترک: ارزشها عبارت از ادراک مشترک از امور مطلوب هستند انعکاسهای از فرضهای اصلی فرهنگ بوده، در سطح تجربه و تحلیل پایین تر ، یعنی پایین تر از فرضهای ضمنی قرار دارند ارزشها غالبا تعیین می کنند که اعضاء چه کار باید بکنند چه کار نباید بکنند تا سازمان موفق باشند. فرهنگ بعنوان هنجارهای مشترک: درست در مقابل مفهوم ذهنی فرهنگ بعنوان مجموعه ای از فرضهای ضمنی ، یا حتی ارزشهای مشترک یک دیدگاه عینی تر از فرهنگ بااستفاده از هنجارهای رفتاری بعنوان عناصر اساسی فرهنگ ظاهر می شوند هنجارها معمولاً انتظارات غیر رسمی و نوشته نشده ای هستند که درست در سطح، قبل تجربه رخ می دهند هنجارها مستقیماً در رفتار تاثیر می کنند آنها خیلی قابل مشاهده تر از ارزشها یا فرضهای ضمنی هستند در نتیجه برای کمک به درک مردم از جنبه های فرهنگی زندگی سازمانی ابزار عینی تری فراهم می کنند هنجارها همچنین به وسیله تشریفاتی که مثالهای قابل رویت و موثر از اهداف اصلی سازمان تهیه می کنند به افراد شرکت کننده در آن انتقال می یابند . (هوی میسکل ،1385 :457)
فهرست مطالب
مقدمه
2-2تعریف فرهنگ
2-3)سطوح فرهنگ ازنظر ادگارد شاین
2-4)تعریف و مفهوم فرهنگ سازمانی
2-4-1)ویژگی های فرهنگ سازمانی
2-4-2)جلوه های مشخص فرهنگ سازمانی
2-4-3)عناصر و مولفه های فرهنگ سازمانی
2-4-4)گونه شناسی فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان
2-4-5)الگوی ادگار شاین
2-4-6)اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمانها
2-4-7)وظایف فرهنگ سازمانی
2-5 ) تعریف اخلاق
2-6) اخلاق دراسلام
2-7)عناصر فرهنگ اخلاقی دراسلام
2- 8 ) مفهوم اخلاق حرفه ای
2-9 ) ویژگی های اخلاق حرفه ای
2-10 ) نظام های اخلاقی عمده
2-11 ) مبانی نظری اخلاق حرفه ای در اسلام
2-12 ) ضرورت ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان
2-13 ) وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان
2-14اخلاق در تدریس
2-15)پیشینه پژوهش
منابع