خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات رویکردهای مبتنی بر یادگیری با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 52/774 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
سوال محوری همچنین از آن جهت باید به عنوان دکترین بدیل تعلیم و تربیت شناخته و پذیرفته شود که در عصر جدید ،یعنی عصر انفجار اطلاعات و انقلاب ارتباطات ،شرط بقای نظام های رسمی آموزشی به حساب می آید.در این عصر چنان چه مدرسه بر کارکردهای سنتی خود،که در چار چوب دکترین «پاسخ محوری» قابل تبیین است،اصرار بورزد،در واقع خود را با بحران مشروعیت مواجه می کند و زمینه را برای احیای تز مشهور ایوان ایلیچ ،یعنی مدرسه زدایی از ساحت اجتماع، فراهم خواهد ساخت.به دیگر سخن حتی اگر «پاسخ محوری» مطلوب انگاشته شود،مقدور و ممکن نخواهد بود.
اریک جنسن در این زمینه می گوید انقلاب ارتباطات و فناوری اطلاعات آن چنان نظام های آموزشی را تحت تاثیر قرار می دهند که «مفهوم نظام آموزشی و منبع محتوا برای یادگیری را به کلی دگرگون خواهند ساخت ... پر کردن مغز دانش آموزان با اطلاعات،رویکردی منسوخ به حساب می آید ، زیرا حجم دانش با چنان سرعتی افزایش می یابد که تسلط یافتن بر آن ها امکان پذیر نیست» یا ظرف و مظروف با یکدیگر تناسب ندارند.وی آن گاه نتیجه گیری می کند که هدف اساسی نظام های آموزشی باید از آموزش حقایق و ارائه اطلاعات به دانش آموزان به «یاد دادن روش یافتن اطلاعات» و چگونگی کاربرد سریع ،خلاقانه و مشارکتی اطلاعات تغییر یابد (Jensen;2001).
فهرست مطالب
رویکرد یادگیری مبتنی بر پروژه
2-3-سوال محوری چیست ؟
2-4-راهبردهایعملیبرای تغییرجهتگیری های نظام تعلیم و تربیت به سمت سوال محوری ؟
2-5- پروژه علمی یک الگوی موثر در یادگیری مساله محور
2-5-1- پروژه چیست؟
2-5-2-پروژه چگونه ارائه می شود؟
2-5-3-جشنواره علمی جابر بن حیان
2-5-3-1- جمع آوری( کلکسیون ) همراه با طبقه بندی
2-5-3-2- نمایش علمی
2-5-3-3- آزمایش
2-5-3-4- طراحی و ساخت
منابع