خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نظریات مرتبط با هوش با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 88/467 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هر چند از آغاز تمدن تاکنون، آدمی درباره ماهیت هوش و اهمیت آن اندیشه فراوان کرده است، اما باید اذعان داشت که مطالعه علمی هوش از اواخر قرن 19 آغاز شد. در دهه 1860 چارلز داروین نظریه تکامل گونهها را مطرح کرد. وی همچنین در مورد ویژگیهای روانشناختی مثل خصوصیات عقلانی و احساسی نیز کنجکاو بود. چندی نگذشت که وی روی گروههای انسانی (مثل نوزادان، کودکان، بزرگسالان، کند ذهنها و تیزهوشان) شروع به مطالعه کرد اما مطالعات وی بیشتر به صورت نظری بود (گاردنر، 1999). در همان زمان هربرت اسپنسر و سرفرانسیس گالتون تحت تأثیر نوشتههای داروین در مورد منشأ تفاوتهای انواع، اصطلاح لاتین هوش را بهکار بردند. آنها این اصطلاح را برای اطلاق به تفاوتهای افراد در توانشهای ذهنی در نظر گرفتند (روحانی، 1385).
فهرست مطالب
مقدمه
2-2- تاریخچه هوش
2-3- نظریه های مختلف در ارتباط باهوش
2-4- مبانی نظریهی هوشهای چندگانه
2-5- ابعاد و جنبههای هوش
2-6- تفاوت این تئوری با سایر تعاریف سنتی از هوش
2-7- کاربردهای تئوری هوشهای چندگانه در آموزش
2-8- اهمیت و کاربرد نظریهی هوشهای چندگانه
2-9- آموزشگاهها و هوشهای چندگانه
2-10- نکات اصلی در نظریهی هوشهای چندگانه
2-11- تحقیقات و پژوهشهای پیشین
منابع