خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه عملکرد و اهمیت ارزیابی آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 251/166 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در محیط رقابتی کنونی که یکی از مشخصه های بارز آن کمیابی منابع است، مدیریت و ارزیابی عملکرد، نقشی حیاتی برای سازمان ایفا می کند (آمادو و همکاران، 2012). صاحبنظران و محققان معتقدند عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیلهای سازمانی است و مشکل بتوان سازمانی را تصور کرد که مشمول ارزیابی و اندازهگیری عملکرد نباشد. سازمان ها جهت فراهم آوردن بازخورد به مدیران در ارتباط با نیل به اهداف استراتژیک به ارزیابی عملکرد متکی اند (کراونس و همکاران، 2010). مدت هاست تئوری مدیریت و مدیریت در عمل، رابطه ای بین اندازه گیری عملکرد اثربخش و مدیریت اثربخش قائل شده اند. انداره گیری عملکرد، هدف نهایی نیست ولی ابزاری برای مدیریت عملکرد اثربخش است (لاندبرگ وهمکاران، 2009). اثربخشی اندازه گیری عملکرد به چگونگی استفاده از آن وابسته است و اندازه گیری عملکرد به عنوان ابزاری مدیریتی نیاز دارد که گستره ی وسیعی از معیار های عملکردی را شامل شود (وایدیا و چیتنیس، 2012). در راستای دست یابی به اهداف نهایی سازمان، ارزیابی عملکرد امکانی را فراهم می سازد تا سازمان ها بتوانند برنامه های گذشته و استراتژی های اجرا شده را با طرح استراتژی های آینده و اهداف عملکردی کارکنان مقایسه کنند (جلالیون و طاهردوست، 2012).
فهرست مطالب
2-1- پیشینه نظری
2-1-1- مقدمه
2-1-2- صنعت بیمه
2-1-3- ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
2-1-4- ارزیابی عملکرد
2-1-5- رویکردهای ارزیابی عملکرد سازمان
2-1-6- ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد
2-1-7- ارزیابی عملکرد مالی چند معیاره
2-1-8- معیارهای ارزیابی عملکرد مالی
2-1-9- عملکرد مبتنی بر حسابداری
2-1-10- مدل «سینک و تاتِل»
2-1-11- ماتریس عملکرد
2-1-12- مدل تحلیل ذی نفعان
2-1-13- ساختار و چارچوب مدل تعالی سازمانی
2-1-14- فرآیندتحلیل سلسله مراتبی (مدل AHP)
منابع