خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری روستایی و مفهوم آن با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 107/177 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در حال حاضر انسان متمدن امروزی که از فشارهای گوناگون شهرنشینی صنعتی و ماشینی شدن زندگی رنج می برد، تمایل فزایندهای برای روی آوردن به آرامش طبیعی و ظرافتهای فرهنگی جوامع روستایی دارد. گسترش خطوط حملونقل دریایی، زمینی و هوایی بین مناطق مختلف روستایی و شهری جهان و هم چنین شکلگیری و گسترش سازمانهای ارائهدهنده خدمات به گردشگران از عوامل عمده برای رونق گرفتن گردشگری روستایی به شمار میآید. خوشبختانه مناطق روستایی ایران از تنوع وسیع فرهنگی، آداب و رسوم و منابع طبیعی برخوردارند که آنها را به منابع بسیار جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است
فهرست مطالب
2-1- گردشگری روستایی 11
2-2- تعریف گردشگری روستایی 12
2-2-1- گردشگری عشایری (یک الگوی فضایی) 13
2-3- قلمرو گردشگری روستایی 14
2-4- انواع گردشگری روستایی 16
2-4-1- گردشگری طبیعی/ روستایی 16
2-4-2- گردشگری فرهنگی/ روستایی 16
2-4-3- اکوتوریسم 16
2-4-3-1- اکوتوریسم به عنوان یک مفهوم 17
2-4-4- گردشگری دهکدهای 18
2-4-5- گردشگری کشاورزی 18
2-4-6- گردشگری مزرعه 19
2-4-7- گردشگری سبز 19
2-5- اثرات توسعه گردشگری روستایی 20
2-6- گردشگری روستایی: مفاهیم و ارزیابی 23
2-7- گردشگری روستایی، راهبرد توسعهی روستایی 30
2-8- پیشینه تاریخی گردشگری روستایی 31
2-9- گردشگری روستایی در تجارب جهانی 34
2-9-1-1- گردشگری روستایی در ایالات متحده آمریکا (ایالت یوتا) 35
2-9-1-2- گردشگری روستایی در روستای «برونته» انگلستان 36
2-9-1-3- طرح «تارکا» در انگلستان 37
2-9-1-4- گردشگری روستایی در اسپانیا 39
2-9-1-5- گردشگری روستای در استرالیا و نیوزلند 40
2-10- مطالعات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق 43
منابع