خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فرهنگ و تعاریف آن با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 121/704 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
از آنجائی که بسیاری از سازمانهای قرن بیست و یکم، چند فرهنگی هستند، میتوان کارکنـانی با فرهنگهای متفاوت را مشاهده نمود. این در حالی است که ممکـن اسـت در یـک کـشور، محـصولی طراحی، در 10 کشور تولید و در بیش از 100 کشور به فروش برسد. این واقعیت سـبب پویـایی فراوانـی روابط در محیطهای چند فرهنگی شده است، به نحوی که تفاوت در زبان، قومیت، ارزشها، هنجارهـا در یک بیان فرهنگهای متفاوت میتواند به عنوان منابع تعارض بالقوه ظهور کند و در صورت نبوددرک صحیح، توسعه روابط کاری مناسب را با مشکل مواجه سازد (تریاندیس ،2006). این دشواریهای ادراکی سبب ارائه مفهومی نوین ،در مباحث شناختی شده است که بـه نـام "هـوش فرهنگی "شناخته میشود. در شرایط کاری کنونی که تنوع و جهانی سازی به صـورت فزاینـدهای رشـد کرده است، این هوش قابلیت مهمی برای مدیران، کارکنان و سازمانها محسوب میشود (عباسـعلیزاده،1387). مفهوم هوش فرهنگی برای نخستین بارتوسط ارلـی وانگ مطرح شد.
فهرست مطالب
مقدمه 13
2-2 فرهنگ 14
2-2-1 فرهنگ و تعاریف آن 14
2-2-2 مولفه های فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز 15
2-2-3 کارکردهای فرهنگ 16
2-3 هوش 17
2-4 هوش فرهنگی 18
2-4-1 تعاریف، مفاهیم و ضرورت هوش فرهنگی 18
2-4-2 مولفه های هوش فرهنگی 22
2-4-3 استفاده ازهوش فرهنگی 24
2-4-4 آموزش هوش فرهنگی 25
2-4-5 توسعه هوش فرهنگی 27
2-4-6 انواع شخصیت ها در هوش فرهنگی 28
2-4-7 رابطه هوش فرهنگی با انواع هوش 28
2-4-8 رشد هوش فرهنگی مدیران 29
2-4-9 ارزیابی هوش فرهنگی 29
2-4-10 نهادینه کردن هوش فرهنگی در سازمان
منابع