دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم و نحوه اجرای گمبا کایزن در واحد های خدماتی و صنعتی در 29 اسلاید با فرمت pptx
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 924/824 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
استراتژی “کایزن” مهمترین مفهوم در مدیریت ژاپنی و رمز موفقیت رقابتی این کشور است. کایزن به معنای بهبود پیوسته و مداوم، با مشارکت همه افراد در یک شرکت یا سازمان (مدیریت ارشد، مدیران، کارگران) میباشد. کایزن وظیفهای همگانی است. راز ادراک تفاوتهای موجود میان روشهای مدیریتی در ژاپن و غرب، کایزن است. کایزن و نظام تفکر روندگرا (Process-Oriented) در ژاپن، در مقابل نوآوری و نظام تفکر نتیجهگرا (Result-Oriented)، رشد جهشی غرب قرار دارد.
در فضای رقابتی امروز، تأخیر در بکارگیری آخرین تکنولوژیها، مستلزم پرداخت بهایی سنگین است. همچنانکه شرکتهای ژاپنی آهسته ولی محکم حرکت میکنند و سرنوشت محتوم آنها پیمودن راه پیشرفت و ترقی است. در سایر کشورها نیز شرکتهای برجستهای وجود دارند که هدفشان ایجاد استانداردهای جدید برای کیفیت تولیدات و خدمات است. این تفاوتها ناشی از اختلافات ملیت نیست بلکه به اختلاف در روحیه و طرز تفکر مربوط است. کشورها هماکنون با بکارگیری کایزن و نوآوری، با بیشترین نرخ رشد در راه توسعه صنعتی گام بر میدارند.
فهرست مطالب :
مسئولیتها در برابر بهبود
مودا(MUDA) چیست؟
دسته بندی اوهنو از مودا
مودای تولید بیش از حد نیاز
مودای انتظار ( تاخیر )
مودای حرکات اضافی
مودای حمل و نقل
مودای انبارش
مودای ایراد در فرآیند
مودای ضایعات و دوباره کاری
و...